Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32914/mcpr.14.2.1

VIDEOIGRE KAO SOCIJALIZACIJSKI ČIMBENIK: ŠTO KAŽU RODITELJI?

Mateja Plenković ; Sveučilišni odjel za sociologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Marija Plećaš ; Dubrovnik, Hrvatska
Ivana Brstilo Lovrić ; Sveučilišni odjel za sociologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 519 Kb

str. 54-67

preuzimanja: 471

citiraj


Sažetak

Brzi razvoj interneta omogućio je razvoj videoigara koje su u internetskom prostoru postale globalno dostupne korisnicima. Danas su videoigre postale sve češći oblik provođenja slobodnog vremena kod djece. Ulaženje u virtualni svijet djeci predstavlja prostor za druženje sa svojim vršnjacima i izvor zabave. Potražnja na tržištu videoigara postala je sve veća, ali i dostupnija široj publici radi razvoja različitih konzola za igranje i brojnih zanimljivih žanrova, čije najosjetljivije potrošače predstavljaju upravo djeca. U radu je ponuđen kratki pregled definicija, žanrova i potrošačkih odrednica videoigara, nakon čega se videoigre razmatraju kao suvremeni socijalizacijski čimbenik. Iznesen je pregled dosadašnjih istraživanja pozitivnih i negativnih strana igranja videoigara. Empirijski dio rada odnosi se na rezultate anketnog istraživanja iz 2023. godine, provedenog s 53 roditelja djece sedmih i osmih razreda osnovne škole u Dubrovniku. Cilj je istraživanja utvrditi mišljenje roditelja o pozitivnim i negativnim socijalizacijskim posljedicama igranja videoigara kod njihove djece. Većina roditelja se slaže da videoigre pružaju zabavu te da pomažu u učenju stranih jezika. S druge strane, većina roditelja dijeli mišljenje i kako igranje videoigara dovodi do manjeg druženja s prijateljima uživo.

Ključne riječi

videoigre; socijalizacija; djeca; roditelji; pozitivne strane videoigara; negativne strane videoigara

Hrčak ID:

313668

URI

https://hrcak.srce.hr/313668

Datum izdavanja:

28.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.137 *