Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Pismenost roditelja u digitalnom svijetu i posljedicama igrica na mentalno zdravlje djece i mladih

Maja Hatvalić Capurso ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih OB Dubrovnik
Petra Kvartuč ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih OB Dubrovnik


Puni tekst: hrvatski pdf 196 Kb

str. 19-20

preuzimanja: 7

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 196 Kb

str. 19-20

preuzimanja: 5

citiraj


Sažetak

U današnje digitalno vrijeme djeca su veliki broj sati dnevno ispred ekrana svojih pametnih telefona.
Često igraju igrice koje nemaju nikakav edukativni ni formativni karakter. Sve je veća prisutnost
zastrašujućih slika koje se prikazuju kroz digitalne igrice za djecu. Mnoga djeca koja ne igraju igrice su
svejedno upoznata sa sadržajem tih igrica putem videozapisa na raznim društvenim platformama gdje
se igrači snimaju dok igraju, a zatim takav video sadržaj objavljuju. Kakav utjecaj gledanje i/ili igranje
digitalnih igara ostavlja na djecu je još nedovoljno istraženo. Taj utjecaj nije linearan već je ovisan o
nizu osobnih faktora poput kronološke dobi djeteta, stupnja kognitivnog i verbalnog razvoja,
emocionalne reaktivnosti i općenito karakternih crta. Među društvenim faktorima utjecaja možemo
izdvojiti okruženje za vrijeme gledanja/igranja koje može biti samotnjačko ili društveno (igranje u grupi
s više igrača), široka dostupnost i popularnost tih sadržaja, organizacija slobodnog vremena i manjak
izvanškolskih aktivnosti. Uslijed dugotrajne izloženosti neprimjerenim digitalnim sadržajima, može se
javiti emocionalna preplavljenost, agitiranost, agresivnost, poremećaji pažnje i hiperaktivnosti,
poremećaj spavanja, specifične fobije, opća anksioznost, noćne more, noćna enureza i mnoga druga
regresivna ponašanja. Izlaganje će se bazirati na primjerima iz kliničke prakse, uz smjernice za oporavak
i preventivno djelovanje

Ključne riječi

digitalne igrice; djeca; utjecaj na emocionalni razvoj

Hrčak ID:

318246

URI

https://hrcak.srce.hr/318246

Datum izdavanja:

30.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 34 *