Stručni rad
Poučavanje engleskoga kao stranoga jezika (TEFL) kod odraslih polaznika s naglaskom na komunikacijski pristup (CLT)
Sandra Ljubas
; Veleučilište “Marko Marulić” u Kninu, 22300 Knin
*
Marijana Drinovac Topalović
orcid.org/0000-0002-2839-6735
; Veleučilište “Marko Marulić” u Kninu, 22300 Knin
* Dopisni autor.
Sažetak
Poučavanje engleskoga kao stranoga jezika (TEFL) kod odraslih polaznika izazovno je i zahtijeva prilagodbu načina poučavanja. Ovaj rad razmatra učinkovitost komunikacijskoga pristupa poučavanju jezika (CLT) u obrazovanju odraslih. CLT daje prioritet komunikacijskoj kompetenciji, koristeći životna iskustva polaznika i njihove individualne preferencije učenja za razvoj poučavanja usmjerenog na polaznika. Ključna značajka CLT-a je naglasak na autentičnosti i interakciji, motivirajući polaznike da aktivno sudjeluju u učenju jezika kroz aktivnosti temeljene na zadatcima i komunikaciju u stvarnom svijetu. Pristup se temelji na interakcionističkim i sociokulturološkim teorijama, promičući integraciju jezičnih vještina u kulturalno-bogatom kontekstu s ciljem postizanja boljih rezultata u usvajanju jezika.
Analizirajući načela koja su opisali Brown (2007.) i drugi, rad naglašava važnost učenja usmjerenoga na polaznika, gdje nastavnici imaju ulogu facilitatora, omogućujući polaznicima preuzimanje odgovornosti za svoje učenje. Razlozi zbog kojih odrasli uče engleski višestruki su, odnosno služe profesionalnim, obrazovnim, društvenim, kulturnim i osobnim ciljevima razvoja. Ovaj rad sugerira da CLT, s naglaskom na smislenoj interakciji i praktičnoj primjeni jezika, pruža snažan okvir za rješavanje različitih motivacija i potreba odraslih polaznika TEFL-a, što u konačnici dovodi do učinkovitijega usvajanja jezika i većega osjećaja postignuća.
Ključne riječi
Hrčak ID:
318652
URI
Datum izdavanja:
30.6.2024.
Posjeta: 335 *