Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

U povodu izložbe „The Mystery of Banksy: A Genius Mind’’ u Beču (Wiener Stadthalle, 21. listopada 2022. – 16. travnja 2023.) - Muzeji u sredini – između prakse imerzivnih iskustava, marketinga neautoriziranih izložaba i umjetnika kao proizvoditelja iskustava

Jasmina Fučkan ; Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 6.215 Kb

str. 190-194

preuzimanja: 59

citiraj


Sažetak

Osim muzeja i galerija, u umjetničkoj izložbenoj praksi kao agenti sudjeluju i marketinške agencije, a kako imaju sve jasnije profilirane koncepte, čini se da one fokusiranije od muzeja reagiraju na potencijale novih tehnoloških prikazivačkih modaliteta. Dvostruki trendovi na tom polju već su posve razvidni. U društvenom mehanizmu masovnog spektakla kao logična fascinacija ističe se tendencija digitalne fabrikacije estetskog iskustva u formatu immersive experience projekata, a istodobno u stvarnim izložbenim iskustvima ne jenjava glad za tržišnom proizvodnjom brendova, pri čemu sami umjetnici pronalaze domišljate prakse artikulacije brenda anonimnosti poput Banksyja, čiju smo neautoriziranu izložbu u Beču posjetili. Odgovor na pitanje u kojim načelima tražiti osnove za afirmaciju drugačije uloge u komunikaciji s publikom koju bi „čvrste” umjetničke muzejske institucije mogle preuzeti, osobito sa stajališta javnih interesa neprofitne orijentacije (što je nova ICOMova definicija formulira kao „not-for profit”, iskazujući razliku od prethodne „non-profit”), možda najsretnije mogu formulirati upravo umjetnici, što lucidno pokazuje baš Banksyjev primjer.

Ključne riječi

Banksy

Hrčak ID:

318900

URI

https://hrcak.srce.hr/318900

Datum izdavanja:

12.12.2023.

Posjeta: 191 *