Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31306/s.66.2.2

Odnos između povratnih informacija u internoj i eksternoj komunikaciji policije

Ana Marija Dunaj ; Policijska akademija, Zagreb, Hrvatska *
Krunoslav Borovec ; Policijska akademija, Zagreb, Hrvatska
Avgustin Pavičić ; Ministarstvo unutarnjih poslova, Zagreb, Hrvatska

* Autor za dopisivanje.


Puni tekst: engleski pdf 203 Kb

str. 111-123

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Studija ima za cilj objasniti dimenzije zadovoljstva internim povratnim informacijama hrvatskih policijskih službenika te koji su prediktori njihove spremnosti da građanima objasne svoje postupke. Istraživanje je provedeno 2020. na prigodnom uzorku od 1260 policijskih službenika. Upitnik mjeri zadovoljstvo povratnom informacijom kao jednom od osam dimenzija zadovoljstva internom komunikacijom i policijskim legitimitetom u dvije dimenzije interakcije policije i građana: objašnjavanje odluka i postupaka policije građanima – stav i ponašanje. Svrha je usporediti povratne informacije u unutarnjoj i vanjskoj komunikaciji policije te provjeriti koliko zadovoljstvo policijskih službenika povratnim informacijama pridonosi razumijevanju njihovih stavova i ponašanja prema objašnjavanju postupaka građanima. Rezultati govore o slaboj prediktorskoj snazi varijabli kojima se mjeri zadovoljstvo povratnim informacijama u razumijevanju stavova i ponašanja policijskih službenika povezano s objašnjavanjem njihovih postupaka građanima. Međutim, kada se u prediktorski model, u kojem je kriterijska varijabla „Ponašanje u vezi s objašnjavanjem građanima policijskih postupaka“, uvede varijabla stava, znatno se povećava udio objašnjene varijance. Doprinos rada jest analiza povezanosti interne i eksterne komunikacije policijskih službenika u Hrvatskoj, a komunikacijska istraživanja iznimno su važna u policijskim organizacijama tranzicijskih zemalja koja iz tradicionalnog modela rada prelaze u modele rada orijentirane prema građanima. Ograničenja rada naziru se u tome što je izolirano promatran samo jedan aspekt interne komunikacije. Stoga bi se u novim istraživanjima trebala promatrati složena priroda interne komunikacije unutar policijske organizacije u kontekstu kvalitete odnosa policijskih službenika prema građanima, a posebno u odnosu na spremnost objašnjavanja policijskih postupaka, kao važne dimenzije povjerenja u policiju.

Ključne riječi

stavovi, ponašanje, eksterna komunikacija, povratne informacije, interna komunikacija, policija

Hrčak ID:

318931

URI

https://hrcak.srce.hr/318931

Datum izdavanja:

8.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *