Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.30754/vbh.67.2.1194

Studentska perspektiva uloge knjižničara u procesu traženja informacija: rezultati istraživanja

Dora Rubinić orcid id orcid.org/0000-0002-0330-8508 ; Knjižnica Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 330 Kb

str. 43-76

preuzimanja: 48

citiraj


Sažetak

Cilj. Cilj je dobiti dublji uvid u fenomen pružanja pomoći studentima u traženju informacija iz perspektive studenata kao knjižničnih korisnika koji se knjižničarima obraćaju za pomoć pri obavljanju zadataka određenih nastavom koji zahtijevaju traženje
i korištenje informacija.
Pristup/metodologija. Prikazani su rezultati istraživanja provedenog metodom polustrukturiranog intervjua s 20 studenata prijediplomskih i diplomskih studija s pet hrvatskih sveučilišta. Fokus je na fenomenu pomoći u traženju informacija koji se promatra iz studentske perspektive koristeći primarno fenomenografiju kao istraživački pristup. Osim studentskog doživljaja pomoći u traženju informacija, istražuje se studentska perspektiva važnosti procesa traženja, očekivanja od pomoći knjižničara te poteškoće s kojima se studenti susreću pri traženju informacija. Navedene perspektive čine kontekst koji je važan za razumijevanje fenomena pomoći u procesu traženja informacija.
Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su da studenti prepoznaju važnost procesa traženja informacija te smatraju da tražeći informacije usvajaju nova znanja i vještine. Od knjižničara očekuju širok spektar pomoći – od pomoći vezane za izvore (upućivanje
na izvore i relevantne radove) do pomoći vezane uz sam proces traženja informacija (poučavanje i savjetovanje pri traženju informacija). Pomoć knjižničara doživljavaju kao: (1) potporu u traženju, (2) otkrivanje (korisnih) radova, (3) „instant“ pomoć u traženju i (4) olakšavanje traženja. U radu se, nakon uvida u teorijska polazišta, predstavljaju dobivene kategorije percepcija i doživljaja studenata.
Praktična primjena. Sadržaj ovoga članka može pomoći knjižničarima u razumijevanju i pružanju pomoći studentima u traženju informacija, kao i planiranju razvoja informacijskih usluga u sveučilišnim i drugim visokoškolskim knjižnicama.
Originalnost/vrijednost. Ovo istraživanje donosi uvid u percepcije i očekivanja studenata od pomoći knjižničara u procesu traženja informacija i načina doživljaja takve pomoći, koje u kontekstu hrvatskih visokoškolskih i sveučilišnoj knjižnica nije dosad provedeno. Kategorije dobivene ovim istraživanjem otvaraju prostor za daljnje proučavanje studentskih perspektiva fenomena pomoći knjižničara u procesu traženja informacija, kao i općenito usluga pružanja pomoći studentima u procesu traženja informacija kao dijela akademskog obrazovnog procesa.

Ključne riječi

očekivanja studenata; proces traženja informacija; pružanje pomoći u traženju informacija; studenti kao knjižnični korisnici; uloga knjižničara

Hrčak ID:

319930

URI

https://hrcak.srce.hr/319930

Datum izdavanja:

19.7.2024.

Posjeta: 150 *