Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15644/asc58/3/8

Razlike u svjesnosti doktora dentalne medicine i doktora medicine o njihovu imidžu na mrežama i o zabrinutostima za percepciju: kvantitativna presječna studija

Lovela Machala Poplašen orcid id orcid.org/0000-0002-1375-6419 ; Škola narodnoga zdravlja Andrija Štampar Medicinskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Marko Marelić orcid id orcid.org/0000-0003-2596-3359 ; Škola narodnoga zdravlja Andrija Štampar Medicinskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Tea Vukušić Rukavina orcid id orcid.org/0000-0002-6466-9024 ; Škola narodnoga zdravlja Andrija Štampar Medicinskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska; BIMIS – Biomedicinsko istraživačko središte Šalata Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 336 Kb

str. 291-304

preuzimanja: 84

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 336 Kb

str. 291-304

preuzimanja: 29

citiraj


Sažetak

Uvod: Zdravstveni djelatnici, uključujući doktore dentalne medicine (DMD) i doktore medicine (MD),
koriste se društvenim mrežama u osobne i profesionalne svrhe. Ciljevi ove studije jesu: (i) istražiti svijest DMD-ova i MD-ova o njihovoj online prisutnosti; (ii) ispitati koliko često i iz kojih razloga DMDovi i MD-ovi prate svoj online imidž; (iii) utvrditi učestalost pronalaženja netočnih, nepotpunih ili neprofesionalnih informacija o sebi, ispitati to iskustvo i istražiti radnje poduzete u vezi s neprofesionalnim ili neugodnim objavljenim sadržajem; (iv) istražiti zabrinutosti vezane za njihovo korištenje
društvenih mreža i sadržaj koji objavljuju. Metode: Koristeći se upitnikom provedena je presječna studija među DMD-ima i MD-ima u Hrvatskoj. Rezultati: Od 1013 sudionika, 753 su aktivni korisnici društvenih mreža. Najčešće su bili korišteni Facebook (91,6 %) i Instagram (63,1 %). DMD-ovi pokazuju znatno veću sklonost prema korištenju društvenih mreža u profesionalne svrhe u usporedbi s MD-ovima. Obje skupine prijavile su visoku razinu vještine korištenja Facebooka (M = 3,2, SD = 0,827) i Instagrama (M = 2,44, SD = 1,162). Otprilike 55,4 % sudionika odgovorilo je da prate svoju online prisutnost, obično jedanput na godinu ili rjeđe. DMD-ovi su više isticali potrebu za potpunost
objavljenih informacija u usporedbi s MD-ovima (U = 25,623,0, p = 0,001). Njihova najveća zabrinutost odnosila se na povrede povjerljivosti i netočne medicinske i stomatološke informacije. Slični rezultati zabilježeni su za MD-ove i DMD-ove u pronalaženju netočnih informacija objavljenih na društvenim mrežama. Zaključak: Ova studija pruža uvid u online prisutnost zdravstvenih djelatnika, njihovu zabrinutost vezanu za korištenje društvenih mreža, ističe važnost e-profesionalizma te daje preporuke za održavanje pozitivne online prisutnosti uz smanjenje potencijalnih rizika.

Ključne riječi

stomatolozi; medicinski djelatnici; online društvene mreže; samospoznavanje; zdravstveni djelatnici, društvene mreže, samopercepcija, e-profesionalizam, medicina, dentalna medicina

Hrčak ID:

321316

URI

https://hrcak.srce.hr/321316

Datum izdavanja:

11.10.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 276 *