Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31820/pt.33.3.2

Učiteljske socio-emocionalne kompetencije i njihova uloga u profesionalnoj dobrobiti

Mirta Mornar ; Institute for Social Research in Zagreb, Zagreb, Croatia *

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 476 Kb

str. 503-526

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Učiteljska je profesija obilježena visokim razinama stresa i mnogobrojnim emocionalnim izazovima, posebno u ranoj fazi karijere. Dosadašnja istraživanja sugeriraju da su socioemocionalne kompetencije učitelja povezane s njihovom profesionalnom dobrobiti jer utječu na način suočavanja sa svakodnevnim emocionalnim izazovima na poslu. To može upućivati na ulogu socio-emocionalnih kompetencija kao potencijalnih psiholoških resursa koji mogu ublažiti negativne ishode poput sagorijevanja i napuštanja profesije kod učitelja u ranoj fazi karijere. Međutim, istraživanja u ovome području još su uvijek malobrojna te je nejasno kako su pojedine socio-emocionalne kompetencije povezane s različitim aspektima profesionalne dobrobiti i odanošću učiteljskoj profesiji. Cilj je ovoga rada ponuditi pregled konceptualnih okvira socioemocionalnih kompetencija i postojećih istraživanja u tome području, raspraviti o njihovoj ulozi u obrazovanju i usporediti ih sa srodnim konstruktima u domeni individualnih razlika. Nadalje, rad će pružiti pregled istraživanja profesionalne dobrobiti učitelja i relevantnosti učiteljskih socioemocionalnih kompetencija za ishode kao što su sagorijevanje, angažiranost i zadovoljstvo poslom. Na kraju rada bit će predstavljeni metodološki aspekti mjerenja socio-emocionalnih kompetencija te osvrt na izazove i smjernice za buduća istraživanja.

Ključne riječi

učitelji; socio-emocionalne kompetencije; sagorijevanje; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID:

323508

URI

https://hrcak.srce.hr/323508

Datum izdavanja:

13.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *