Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza uzroka relativne školske neuspješnosti intelektualno natprosječnih učenika

Ivan Koren
Vladimir Kolesarić
Dragutin Ivanec



Sažetak

Ovaj rad prikaz je longitudinalne studije praćenja školskog uspjeha skupine od 60 intelektualno natprosječnih učenika, od šestog razreda osnovne škole do četvrtog razreda srednje škole. Istraživanje je potaknuto empirijskim spoznajama i istraživanjima u svijetu o pojavi slabijeg školskog uspjeha nekih izrazito intelektualno natprosječnih učenika. U ovdje prikazanom istraživanju podaci su prikupljani od samih učenika te od njihovih roditelja i učitelja. Podaci su se odnosili na intelektualni status učenika, na neke konativne i motivativne dimenzije njihovih ličnosti, na obiteljske prilike, te na školske aktivnosti i školski uspjeh učenika. Rezultati praćenja su pokazali da se školska uspješnost učenika smanjuje u srednjoj školi i da se učenici koji postižu manji uspjeh u školi nego što bi trebalo očekivati prema njihovu intelektualnom statusu, razlikuju od onih sasvim uspješnih u školi samo po marljivosti i načinu učenja.

Ključne riječi

Nadarenost; školska neuspješnost; praćenje uspješnosti

Hrčak ID:

3174

URI

https://hrcak.srce.hr/3174

Datum izdavanja:

15.12.1998.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.978 *