Suvremena psihologija, Vol. 1 No. 1-2, 1998.
Izvorni znanstveni članak
Analiza uzroka relativne školske neuspješnosti intelektualno natprosječnih učenika
Ivan Koren
Vladimir Kolesarić
Dragutin Ivanec
Sažetak
Ovaj rad prikaz je longitudinalne studije praćenja školskog uspjeha skupine od 60 intelektualno natprosječnih učenika, od šestog razreda osnovne škole do četvrtog razreda srednje škole. Istraživanje je potaknuto empirijskim spoznajama i istraživanjima u svijetu o pojavi slabijeg školskog uspjeha nekih izrazito intelektualno natprosječnih učenika. U ovdje prikazanom istraživanju podaci su prikupljani od samih učenika te od njihovih roditelja i učitelja. Podaci su se odnosili na intelektualni status učenika, na neke konativne i motivativne dimenzije njihovih ličnosti, na obiteljske prilike, te na školske aktivnosti i školski uspjeh učenika. Rezultati praćenja su pokazali da se školska uspješnost učenika smanjuje u srednjoj školi i da se učenici koji postižu manji uspjeh u školi nego što bi trebalo očekivati prema njihovu intelektualnom statusu, razlikuju od onih sasvim uspješnih u školi samo po marljivosti i načinu učenja.
Ključne riječi
Nadarenost; školska neuspješnost; praćenje uspješnosti
Hrčak ID:
3174
URI
Datum izdavanja:
15.12.1998.
Posjeta: 1.978 *