Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

OSJEĆAJ USAMLJENOSTI I SOCIJALNO PONAŠANJE DJECE ŠKOLSKE DOBI U KONTEKSTU SOCIJALNE INTERAKCIJE

Mira Klarin


Puni tekst: hrvatski doc 85 Kb

str. 249-258

preuzimanja: 6.193

citiraj


Sažetak


Cilj istraživanja je utvrditi da li kvaliteta interakcije s vršnjacima može objasniti osjećaj usamljenosti i ponašanje predadolescenata i adolescenata. Teorijsku osnovu čini Sullivanova interpersonalna teorija u kontekstu koje su rezultati i interpretirani.
Rezultati ukazuju na zaključak o značajnoj povezanosti između kvalitete interakcije u dijadi, osjećaja usamljenosti, agresivnog i prosocijalnog ponašanja. Kvaliteta interakcije s najboljim prijateljem značajan je prediktor usamljenosti, te prosocijalnog i agresivnog ponašanja. Adolescenti koji kvalitetu dijadne interakcije procjenjuju višom osjećaju se manje usamljeno i u repertoaru ponašanja koriste prosocijalne obrasce ponašanja, za razliku od adolescenata koji nisu zadovoljni interakcijom s najboljim prijateljem i koji pokazuju višu razinu usamljenosti, a u repertoaru ponašanja koriste agresivno ponašanje.
Utvrđene su i spolne razlike. Mladići se osjećaju usamljenije od djevojaka i češće koriste agresiju u svom ponašanju. Djevojke se osjećaju manje usamljeno i prosocijalno ponašanje je češće u repertoaru njihovog ponašanja.

Ključne riječi

usamljenost; prijateljstvo; agresivno ponašanje; prosocijalno ponašanje

Hrčak ID:

3523

URI

https://hrcak.srce.hr/3523

Datum izdavanja:

1.11.2002.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 11.296 *