Izvorni znanstveni članak
Valovitost momenta vrtnje direktnog pogona
Milan KOSTEL AC
; Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb, Hrvatska
Zvonko HEROLD
; Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb, Hrvatska
Mario HRGETIĆ
; Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Pogonski mehanizmi s direktnim pogonima postaju sve interesantniji svojom rasprostranjenošću i zauzimaju sve značajniju primjenu u tehničkim sustavima. Šuplja izvedba pogonskog člana, kratke aksijalne duljine predstavlja pogodnu strukturu koja se može integrirati u male prostore ugradnje. Kratka vremena pri pokretanju i zaustavljanju uz preopterećenost momentom vrtnje daju ovakvim pogonima mogućnost vrlo brzih odziva u radu. Točnost kutnog pozicioniranja je svakako značajka koja proizlazi iz davača pozicije, dok ponovljivost isključivo ovisi o točnosti cjelokupne izrade elemenata direktnog pogona. Pored navedenih nedostataka (visoka cijena, prisilno hlađenje vodom) valovitost razvijenog momenta vrtnje može pogoršati performanse u zahtjevnim pogonima. Pri radu u praznom hodu glavnog pogona, amplitude valovitosti momenta vrtnje uslijed debalansa rotora su zanemarive, dok su amplitude valovitosti momenta zbog promjenjive magnetske reluktancije momenta vrtnje motora unutar očekivanih vrijednosti.
Ključne riječi
Direktni pogon; Motor; Pogonski mehanizam; Visoki moment vrtnje
Hrčak ID:
40630
URI
Datum izdavanja:
31.10.2008.
Posjeta: 2.067 *