hrcak mascot   Srce   HID

Libellarium : časopis za povijest pisane riječi, knjige i baštinskih ustanova, Vol. 2 No. 2, 2009.

Ostalo

Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga

Jasna Horvat ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet
Nives Tomašević ; Sveučilište u Zadru, Odjel za knjižničarstvo
Slaven Lendić

Puni tekst: hrvatski, pdf (157 KB) str. 161-180 preuzimanja: 634* citiraj
APA 6th Edition
Horvat, J., Tomašević, N. i Lendić, S. (2009). Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga. Libellarium, 2 (2), 161-180. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/67048
MLA 8th Edition
Horvat, Jasna, et al. "Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga." Libellarium, vol. 2, br. 2, 2009, str. 161-180. https://hrcak.srce.hr/67048. Citirano 26.04.2019.
Chicago 17th Edition
Horvat, Jasna, Nives Tomašević i Slaven Lendić. "Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga." Libellarium 2, br. 2 (2009): 161-180. https://hrcak.srce.hr/67048
Harvard
Horvat, J., Tomašević, N., i Lendić, S. (2009). 'Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga', Libellarium, 2(2), str. 161-180. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/67048 (Datum pristupa: 26.04.2019.)
Vancouver
Horvat J, Tomašević N, Lendić S. Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga. Libellarium [Internet]. 2009 [pristupljeno 26.04.2019.];2(2):161-180. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/67048
IEEE
J. Horvat, N. Tomašević i S. Lendić, "Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga", Libellarium, vol.2, br. 2, str. 161-180, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/67048. [Citirano: 26.04.2019.]

Sažetak
Cilj je rada, polazeći od teorijskog pristupa Davida G. Micka, Jamesa E. Burroughsa, Patricka Hetzela i Mary Y. Brannen (2004), istražiti jesu li teorije semiotičkog marketinga primjenjive u srednjovjekovnom kontekstu, tj. može li se reći da je Konstantin Ćiril Filozof u 9. stoljeću primijenio semiotički marketing pri kreiranju i promicanju glagoljskog pisma odnosno ideje kršćanstva. Autori ukratko podsjećaju na razvoj semiotike i navode važnije teorije o semiotičkom marketingu, osvrću se na nekoliko teorija o postanku glagoljičkog pisma te potom primjenjuju navedene teorije na glagoljičke grafeme i pismovni sustav u cijelosti. Životopis Konstantina Ćirila Filozofa nameće pretpostavku da se njegova misija odlikuje poštivanjem svih pravila marketinške komunikacije - izgradnjom glagoljičkog pisma Konstantin Ćiril Filozof promicao je ideju kršćanstva ugrađenu u vizualni identitet svakog pojedinačnog znaka (i svih znakova poredanih u azbučni niz) gotovo „slijedeći“ ili, bolje rečeno, anticipirajući naputke danas priznate teorije o pravilima učinkovite marketinške komunikacije. Autori postavljaju hipotezu da su glagoljička slova (grafemi) snažni proizvoljni znakovi čiju je proizvoljnost Konstantin Ćiril kodirao u smjeru ostvarenja ciljeva svoje misije. 

Ključne riječi
glagoljica; semiotički marketing; Konstantin Ćiril Filozof; komunikacijska poruka; logo

Hrčak ID: 67048

URI
https://hrcak.srce.hr/67048

[engleski]

Posjeta: 982 *