hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske

Ksenija Klasnić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9362-6739 ; Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Izvor Rukavina ; Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (218 KB) str. 131-145 preuzimanja: 732* citiraj
APA 6th Edition
Klasnić, K. i Rukavina, I. (2011). Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske. Socijalna ekologija, 20 (2), 131-145. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/70813
MLA 8th Edition
Klasnić, Ksenija i Izvor Rukavina. "Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske." Socijalna ekologija, vol. 20, br. 2, 2011, str. 131-145. https://hrcak.srce.hr/70813. Citirano 24.06.2021.
Chicago 17th Edition
Klasnić, Ksenija i Izvor Rukavina. "Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske." Socijalna ekologija 20, br. 2 (2011): 131-145. https://hrcak.srce.hr/70813
Harvard
Klasnić, K., i Rukavina, I. (2011). 'Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske', Socijalna ekologija, 20(2), str. 131-145. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/70813 (Datum pristupa: 24.06.2021.)
Vancouver
Klasnić K, Rukavina I. Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske. Socijalna ekologija [Internet]. 2011 [pristupljeno 24.06.2021.];20(2):131-145. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70813
IEEE
K. Klasnić i I. Rukavina, "Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske", Socijalna ekologija, vol.20, br. 2, str. 131-145, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70813. [Citirano: 24.06.2021.]

Sažetak
U istraživanju provedenom 2004. godine u sklopu projekta „Modernizacija i identitet hrvatskog društva” mjerena su mišljenja građana RH o tome koji sadržaji utječu na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. Šest godina kasnije, ponovno na reprezentativnom uzorku građana RH, primijenjen je isti instrument. U ovom radu iznosimo rezultate istraživanja provedenog 2010. godine te njihovu komparaciju s onima iz 2004. god. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija.
Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini sadržaji više se ne grupiraju na isti način.

Ključne riječi
imidž Hrvatske u svijetu; identitet; prirodne ljepote; slika o Hrvatskoj; turizam; latentne strukture procjena

Hrčak ID: 70813

URI
https://hrcak.srce.hr/70813

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.666 *