hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Kao brodovi u noći: hrvatsko visoko obrazovanje i slobode unutarnjeg tržišta Europske unije

Siniša Rodin ; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (155 KB) str. 186-214 preuzimanja: 578* citiraj
APA 6th Edition
Rodin, S. (2011). Kao brodovi u noći: hrvatsko visoko obrazovanje i slobode unutarnjeg tržišta Europske unije. Politička misao, 48 (1), 186-214. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/71130
MLA 8th Edition
Rodin, Siniša. "Kao brodovi u noći: hrvatsko visoko obrazovanje i slobode unutarnjeg tržišta Europske unije." Politička misao, vol. 48, br. 1, 2011, str. 186-214. https://hrcak.srce.hr/71130. Citirano 16.11.2019.
Chicago 17th Edition
Rodin, Siniša. "Kao brodovi u noći: hrvatsko visoko obrazovanje i slobode unutarnjeg tržišta Europske unije." Politička misao 48, br. 1 (2011): 186-214. https://hrcak.srce.hr/71130
Harvard
Rodin, S. (2011). 'Kao brodovi u noći: hrvatsko visoko obrazovanje i slobode unutarnjeg tržišta Europske unije', Politička misao, 48(1), str. 186-214. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/71130 (Datum pristupa: 16.11.2019.)
Vancouver
Rodin S. Kao brodovi u noći: hrvatsko visoko obrazovanje i slobode unutarnjeg tržišta Europske unije. Politička misao [Internet]. 2011 [pristupljeno 16.11.2019.];48(1):186-214. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/71130
IEEE
S. Rodin, "Kao brodovi u noći: hrvatsko visoko obrazovanje i slobode unutarnjeg tržišta Europske unije", Politička misao, vol.48, br. 1, str. 186-214, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/71130. [Citirano: 16.11.2019.]

Sažetak
Glavna je teza ovoga članka da hrvatsko pravno uređenje visokog obrazovanja
ne zadovoljava kriterije unutarnjeg tržišta Europske unije. U prvom dijelu
autor izlaže osnovu za razlikovanje obrazovanja kao tržišne usluge od obrazovanja
kao javnog dobra te pojašnjava kako pravo Europske unije utječe na
regulatornu autonomiju država članica u području visokog obrazovanja. U
drugom dijelu autor analizira identificirane prepreke za ostvarivanje tržišnih
sloboda koje stvaraju nacionalni pravni okviri visokog obrazovanja. Treći dio
razmatra hrvatski pravni okvir i ocjenjuje ga prema mjerilima EU-a. Autor
zaključuje da su nedostaci hrvatskog pravnog uređenja visokog obrazovanja
dijelom uzrokovani neznanjem policy-makera, a dijelom strukturalnom slabošću
pregovaračkog procesa, koji se vodi na segmentiran način i fokusiran je na
formalnu usklađenost propisa.

Ključne riječi
visoko obrazovanje; kvalifikacije; usluge; establishment; slobodno kretanje; Europska unija; Hrvatska

Hrčak ID: 71130

URI
https://hrcak.srce.hr/71130

[engleski]

Posjeta: 994 *