Jezikoslovlje, Vol. 12 No. 1, 2011.
Izvorni znanstveni članak
KREATIVNA UPORABA IDIOMA U SATIRIČKIM MAGAZINIMA
Alenka Vrbinc
; Faculty of Economics, University of Ljubljana
Marjeta Vrbinc
; Faculty of Arts, University of Ljubljana
Sažetak
U ovom članku prikazat ćemo preinačene idiome u dvama satiričkim časopisima: The Private
Eye i The Week. Preinake nisu institucionalizirane i stoga ih je teško naći u frazeološkim rječnicima. Kreativne preinake idioma djelo su pojedinca ili pisca koji time želi postići poseban
učinak. Stvaranje je i razumijevanje preinačenih idioma zahtjevan proces, kako za tvorca takvih idioma tako i za njihove interpretatore. U ovoj ćemo studiji pokazati da se idiomi najčešće
proširuju dodavanjem jednoga ili više elemenata njihovom temeljnom obliku. U nekim je slučajevima temeljni oblik ostao neizmijenjen; u drugima, pak, on je izmijenjen u značajnom opsegu. Preinačeni idiomi doprinose stilističkom učinku teksta, što se očituje u pojačanju učinka
same poruke.
Ključne riječi
idiomi; preinaka; proširenje; stilistički učinak; satirički časopisi
Hrčak ID:
72536
URI
Datum izdavanja:
15.7.2011.
Posjeta: 6.376 *