hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Suvremeni promet - uvjet razvoja Koprivnice

Mladen Matica ; Županijski zavod za prostorno uređenje Koprivničko-križevačke županije, Koprivnica

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 7-27 preuzimanja: 1.678* citiraj
APA 6th Edition
Matica, M. (2007). Suvremeni promet - uvjet razvoja Koprivnice. Podravina, 6 (11), 7-27. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/78178
MLA 8th Edition
Matica, Mladen. "Suvremeni promet - uvjet razvoja Koprivnice." Podravina, vol. 6, br. 11, 2007, str. 7-27. https://hrcak.srce.hr/78178. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Matica, Mladen. "Suvremeni promet - uvjet razvoja Koprivnice." Podravina 6, br. 11 (2007): 7-27. https://hrcak.srce.hr/78178
Harvard
Matica, M. (2007). 'Suvremeni promet - uvjet razvoja Koprivnice', Podravina, 6(11), str. 7-27. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/78178 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Matica M. Suvremeni promet - uvjet razvoja Koprivnice. Podravina [Internet]. 2007 [pristupljeno 09.12.2019.];6(11):7-27. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/78178
IEEE
M. Matica, "Suvremeni promet - uvjet razvoja Koprivnice", Podravina, vol.6, br. 11, str. 7-27, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/78178. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Koprivnica je prometno-geografski položena na sjecištu uzdužnog podravskog i sekundarnog transverzalnog prometnog koridora Republike Hrvatske. Transverzalnim koridorom povezuju se jadranski i srednjeeuropski prostor. Podravski prometni pravac povezuje podravski prostor s Podunavljem. Koprivnica još uvijek nije iskoristila taj svoj izvrstan geografsko-prometni položaj. U planu je izgradnja transverzalne brze ceste Vrbovec-Koprivnica-granica Republike Mađarske i Podravske brze ceste. Željeznička pruga Botovo-Koprivnica-Zagreb-Rijeka predstavlja veliki prometni potencijal Koprivnice jer spada u paneuropski koridor V/b. Izgradnjom drugog kolosijeka i nove nizinske pruge dolinom Kupe povećat će se robni promet između luke Rijeka i srednjoeuropskih zemalja. Stoga u Koprivnici kao regionalnom željezničkom čvorištu postoje preduvjeti za izgradnju logističkog centra. Osamostaljenjem Republike Hrvatske i ulaskom u integracijske procese mijenja se i položaj Koprivnice kao pograničnog grada. Sudjelovanjem u međunarodnim projektima Koprivničko-križevačke županije kao regije i grada Koprivnice definiraju se infrastrukturni projekti sa susjednim regijama od zajedničkog interesa. Ulazak u integracijske procese ubrzat će realizaciju izgradnje infrastrukture. Sama izgradnja prometne mreže ne znači i razvoj jer prometna dostupnost može jednostavno demografski isprazniti regiju ukoliko se ne osmisli daljnji razvoj. Razvoj prometa ima multiplikativni učinak. Koprivnica svoj razvoj temelji na razvijanju inovacija i visokog obrazovanja koji su usko vezani uz prometnu dostupnost. Želi li Koprivnica postati srednjeeuropski sveučilišni grad mora biti prometno dostupna u doslovnom značenju te riječi (brze ceste, željeznica, telekomunikacije). Prometna dostupnost omogućit će kvalitetnu prometnu komunikaciju ljudi, roba i inovacija. Za dostupnost inovacija bitna je kvalitetna telekomunikacijska mreža i konstantno praćenje razvoja novih tehnologija. Razvijenija infrastruktura i porasla dostupnost povećat će produktivnost i potaknuti ekonomski razvoj Koprivnice i Podravine.

Ključne riječi
promet; brza cesta; željeznička pruga; Koprivnica; Podravina; Hrvatska

Hrčak ID: 78178

URI
https://hrcak.srce.hr/78178

[engleski]

Posjeta: 2.235 *