hrcak mascot   Srce   HID

Policija i sigurnost, Vol.17 No.1-2 Lipanj 2008.

Stručni rad

Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem

Matko Maršić ; Policijska akademija, Zagreb, Hrvatska
Tajana Ljubin ; Policijska akademija, Zagreb, Hrvatska
Anita Britvec ; Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (350 KB) str. 16-26 preuzimanja: 1.828* citiraj
APA 6th Edition
Maršić, M., Ljubin, T. i Britvec, A. (2008). Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem. Policija i sigurnost, 17 (1-2), 16-26. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/79273
MLA 8th Edition
Maršić, Matko, et al. "Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem." Policija i sigurnost, vol. 17, br. 1-2, 2008, str. 16-26. https://hrcak.srce.hr/79273. Citirano 19.11.2018.
Chicago 17th Edition
Maršić, Matko, Tajana Ljubin i Anita Britvec. "Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem." Policija i sigurnost 17, br. 1-2 (2008): 16-26. https://hrcak.srce.hr/79273
Harvard
Maršić, M., Ljubin, T., i Britvec, A. (2008). 'Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem', Policija i sigurnost, 17(1-2), str. 16-26. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/79273 (Datum pristupa: 19.11.2018.)
Vancouver
Maršić M, Ljubin T, Britvec A. Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem. Policija i sigurnost [Internet]. 2008 [pristupljeno 19.11.2018.];17(1-2):16-26. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/79273
IEEE
M. Maršić, T. Ljubin i A. Britvec, "Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem", Policija i sigurnost, vol.17, br. 1-2, str. 16-26, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/79273. [Citirano: 19.11.2018.]

Sažetak
U radu se uspoređuju dvije metode nastave sigurnosti rukovanja vatrenim oružjem. Jedna metoda je Deset pravila, a druga metoda Četiri plus šest pra¬vila. Korištena je metoda komparativnih skupina u kojoj je svaka skupina (od po 20 muških i 20 ženskih ispitanika) učila pravila sigurnosti prema jednoj od metoda. Mjerenje ukupan broj počinjenih pogrešaka sigurnosti tijekom 10 vježbi školskim streljivom i tijekom sljedećih 10 vježbi bojnim streljivom. Bilježenojepet tipova pogrešaka sigurnosti: nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja prema vlastitom tijelu; nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja pre¬ma drugoj osobi; nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja u smjeru u kojem ne postoji siguran hvatač zrna; nekontrolirano stavljanje prsta na obarač; ostale pogreške tipa sigurnosti (nekontrolirano podešavanje zaštitne opreme s oružjem u ruci, pogreške procedure punjenja i pražnjenja oružja, nepotrebno saginjanje s napunjenim oružjem itd.). Tijekom prvih 10 vježbi skupina koja je učila i vježbala metodom Četiri plus šest pravila postigla je statistički značajno manji broj pogrešaka sigurnosti u četiri od pet tipova pogrešaka. Tijekom drugih 10 vježbi postigla je značajno manji broj pogrešaka nekontroliranog stavljanja prsta na obarač. Rezultati upućuju na korisnost izdvajanja temeljnih pravila sigurnosti od ostalih, naročito u početku procesa učenja.

Ključne riječi
izobrazba; vatreno oružje; sigurnost; pravila sigurnosti

Hrčak ID: 79273

URI
https://hrcak.srce.hr/79273

[engleski]

Posjeta: 2.067 *