hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i u Republici Hrvatskoj

Anđelka Slavić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8188-4519 ; Osnovna škola don Lovre Katića, Solin

Puni tekst: hrvatski, pdf (910 KB) str. 511-526 preuzimanja: 47* citiraj
APA 6th Edition
Slavić, A. (2011). Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i u Republici Hrvatskoj. Školski vjesnik, 60 (4.), 511-526. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/81746
MLA 8th Edition
Slavić, Anđelka. "Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i u Republici Hrvatskoj." Školski vjesnik, vol. 60, br. 4., 2011, str. 511-526. https://hrcak.srce.hr/81746. Citirano 20.10.2021.
Chicago 17th Edition
Slavić, Anđelka. "Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i u Republici Hrvatskoj." Školski vjesnik 60, br. 4. (2011): 511-526. https://hrcak.srce.hr/81746
Harvard
Slavić, A. (2011). 'Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i u Republici Hrvatskoj', Školski vjesnik, 60(4.), str. 511-526. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/81746 (Datum pristupa: 20.10.2021.)
Vancouver
Slavić A. Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i u Republici Hrvatskoj. Školski vjesnik [Internet]. 2011 [pristupljeno 20.10.2021.];60(4.):511-526. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81746
IEEE
A. Slavić, "Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i u Republici Hrvatskoj", Školski vjesnik, vol.60, br. 4., str. 511-526, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81746. [Citirano: 20.10.2021.]

Sažetak
Suvremeni pristup u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama pretpostavlja konceptualne promjene koje podrazumijevaju promjene zakonodavnog okvira, promjene u terminologiji, uvođenje raznolikih sadržaja i oblika rada te dodatno osposobljivanje učitelja. Pozornost se usmjerava na mogućnosti i potrebe učenika, individualizaciju u radu i osiguravanje dodatne podrške učenicima primjenom različitih rehabilitacijskih programa. Inkluzivno obrazovanje, u početku tretirano kao inovacija u specijalnom obrazovanju, danas razmatramo u širem kontekstu. Temeljni princip inkluzije pretpostavlja da bi sva djeca trebala učiti zajedno, gdje god je to moguće, bez obzira na sve probleme i razlike koje oni mogu imati. Postizanje inkluzije zahtijeva pronalaženje učinkovitih modela financijske podrške. U izvješću OECD-a iz 1994. godine utvrđuje se da su prosječni troškovi za smještaj djece s teškoćama u općeobrazovne ustanove sedam do devet puta isplativiji od troškova njihova smještaja u specijalnim školama (Peters, 2004.). Novija istraživanja, provedena u državama i regijama u kojima je primijenjeno inkluzivno obrazovanje, izvješćuju o osobnim, društvenim i ekonomskim koristima u procesu obrazovanja osnovnoškolske djece s teškoćama u općim institucijama. Sustave financiranja obrazovanja učenika s teškoćama u različitim državama nije moguće međusobno uspoređivati, nego se mogu analizirati prednosti i nedostaci različitih modela financiranja. U ovom radu razmotrit ćemo modele financiranja obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i u Republici Hrvatskoj.

Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje; modeli financiranja; učenici s teškoćama; osposobljavanje učitelja; rehabilitacijski programi

Hrčak ID: 81746

URI
https://hrcak.srce.hr/81746

[engleski]

Posjeta: 532 *