hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti

Marko Jurčić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9592-5473 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogije, Zagreb, Hrvatska
Irena Matešić ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogije, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (746 KB) str. 495-510 preuzimanja: 48* citiraj
APA 6th Edition
Jurčić, M. i Matešić, I. (2010). Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. Školski vjesnik, 59 (4.), 495-510. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82396
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko i Irena Matešić. "Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti." Školski vjesnik, vol. 59, br. 4., 2010, str. 495-510. https://hrcak.srce.hr/82396. Citirano 19.10.2021.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko i Irena Matešić. "Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti." Školski vjesnik 59, br. 4. (2010): 495-510. https://hrcak.srce.hr/82396
Harvard
Jurčić, M., i Matešić, I. (2010). 'Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti', Školski vjesnik, 59(4.), str. 495-510. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82396 (Datum pristupa: 19.10.2021.)
Vancouver
Jurčić M, Matešić I. Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. Školski vjesnik [Internet]. 2010 [pristupljeno 19.10.2021.];59(4.):495-510. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82396
IEEE
M. Jurčić i I. Matešić, "Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti", Školski vjesnik, vol.59, br. 4., str. 495-510, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82396. [Citirano: 19.10.2021.]

Sažetak
U složenim i isprepletenim odnosima unutar škole učenici i njihovi učitelji, iako na različitim razinama, utječu na razvoj vlastitog razrednog ozračja i vlastitih interkulturalnih odnosa. Stvaraju pretpostavku za ugodno i podržavajuće razredno ozračje na temeljima uključenosti učenika u razrednu zajednicu, pridržavanja dogovorenih razrednih pravila i podjele odgovornosti. Nadalje, stvaraju vlastitu pretpostavku interkulturalnih odnosa na temeljima znanja i razvijanja sposobnosti primjene znanja o drukčijima, razredne komunikacije te interkulturalne osjetljivosti. U radu se donose rezultati istraživanja povezanosti razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. U tom kontekstu varijabla uključenost učenika u razrednu zajednicu pojmovno se i terminološki određuje kao jedan od temeljnih čimbenika razrednog ozračja, a interkulturalna osjetljivost kao jedan od temeljnih čimbenika interkulturalnih odnosa. Na uzorku od 156 učenika osmog razreda pokazalo se da ne postoji statistički značajna razlika u uključenosti učenika u razrednu zajednicu s obzirom na spol, postignuće u školi, stupanj obrazovanja roditelja te s obzirom na urbanost prebivališta. Također se pokazalo da postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na spol ispitanika niti u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na postignuće učenika u školi, na stupanj obrazovanja roditelja i na urbanost prebivališta.

Ključne riječi
razredno ozračje; interkulturalna osjetljivost; učenik; učitelj

Hrčak ID: 82396

URI
https://hrcak.srce.hr/82396

[engleski]

Posjeta: 841 *