hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Važnost igre u nastavnom procesu (igrokaz, simulacije i računalne igre )

Aleksandra Đurić

Puni tekst: hrvatski, pdf (188 KB) str. 345-354 preuzimanja: 1.392* citiraj
APA 6th Edition
Đurić, A. (2009). Važnost igre u nastavnom procesu (igrokaz, simulacije i računalne igre ). Školski vjesnik, 58 (3.), 345-354. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82605
MLA 8th Edition
Đurić, Aleksandra. "Važnost igre u nastavnom procesu (igrokaz, simulacije i računalne igre )." Školski vjesnik, vol. 58, br. 3., 2009, str. 345-354. https://hrcak.srce.hr/82605. Citirano 15.12.2019.
Chicago 17th Edition
Đurić, Aleksandra. "Važnost igre u nastavnom procesu (igrokaz, simulacije i računalne igre )." Školski vjesnik 58, br. 3. (2009): 345-354. https://hrcak.srce.hr/82605
Harvard
Đurić, A. (2009). 'Važnost igre u nastavnom procesu (igrokaz, simulacije i računalne igre )', Školski vjesnik, 58(3.), str. 345-354. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82605 (Datum pristupa: 15.12.2019.)
Vancouver
Đurić A. Važnost igre u nastavnom procesu (igrokaz, simulacije i računalne igre ). Školski vjesnik [Internet]. 2009 [pristupljeno 15.12.2019.];58(3.):345-354. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82605
IEEE
A. Đurić, "Važnost igre u nastavnom procesu (igrokaz, simulacije i računalne igre )", Školski vjesnik, vol.58, br. 3., str. 345-354, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82605. [Citirano: 15.12.2019.]

Sažetak
Igra je jedan od prvih načina učenja, koji omogućuje nove spoznaje kroz vlastito iskustvo. U nastavnom procesu u višim razredima osnovne škole i srednjim školama nema mjesta igri. No, u pojedinim skupinama nastavnih predmeta iskorištene su značajke igre na taj način da je ona postala sastavni dio nastavnog procesa pod nazivom igra uloga i igrokaz, kojim se podjednako, premda u drukčijoj funkciji, koriste društvene grupe predmeta u osnovnoj školi. U nastavi hrvatskoga jezika, na satu interpretacije književnog djela, nastavnik kao od jednu od faza navodi interpretativno čitanje teksta. Zadatak je čitanja autentično prenošenje autorovih misli i osjećaja, čime se oživotvoruje sadržaj teksta i autorov stav prema djelu. Nastavnik povijesti nema mogućnosti kao nastavnik hrvatskoga jezika i književnosti, ali kako bi oživotvorio i učenicima približio određene povijesne događaje, služi se igrokazom i simulacijama. Igrokaz, koji je u hrvatskom jeziku defi niran kao jednostavno dramsko djelo namijenjeno djeci,1 pronalazi svoje mjesto i u metodici nastave povijesti. Nastavnik povijesti koristi se znanjima koja je učenik usvojio na satovima hrvatskog jezika, poput dramatizacije teksta, a to je znanje koje se usvaja u petom razredu osnovne škole, čime ujedno dolazi do izražaja korelacija između dvaju nastavnih predmeta, i pokazuje učeniku zanimljiviji pristup nastavnim sadržajima. Istovremeno, računalne igre koje su sedamdesetih godina XX. stoljeća postale važan izvor zabave mladih ljudi, danas postaju nezaobilazan dio svakodnevice i čine drugi aspekt igre uloga. Kako je sama igra malom djetetu glavni interes te u njega izaziva čuvstvo ugode, pretpostavlja se da primjena igre uloga ili simulacija u nastavi može imati pozitivne konotacije. Stoga, autorica želi pokazati kako su igre korisno sredstvo u obradi i ponavljanju nastavnog gradiva te naglasiti kako je primjena igara u nastavi korisna.

Ključne riječi
dramatizacija; hrvatski jezik; igra uloga; povijest; računalne igre; simulacija

Hrčak ID: 82605

URI
https://hrcak.srce.hr/82605

[engleski]

Posjeta: 3.471 *