hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije

Nenad Fanuko ; Filozofski fakultet u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (306 KB) str. 7-41 preuzimanja: 2.403* citiraj
APA 6th Edition
Fanuko, N. (2008). Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije. Školski vjesnik, 57 (1.-2.), 7-41. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82617
MLA 8th Edition
Fanuko, Nenad. "Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije." Školski vjesnik, vol. 57, br. 1.-2., 2008, str. 7-41. https://hrcak.srce.hr/82617. Citirano 21.10.2021.
Chicago 17th Edition
Fanuko, Nenad. "Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije." Školski vjesnik 57, br. 1.-2. (2008): 7-41. https://hrcak.srce.hr/82617
Harvard
Fanuko, N. (2008). 'Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije', Školski vjesnik, 57(1.-2.), str. 7-41. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82617 (Datum pristupa: 21.10.2021.)
Vancouver
Fanuko N. Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije. Školski vjesnik [Internet]. 2008 [pristupljeno 21.10.2021.];57(1.-2.):7-41. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82617
IEEE
N. Fanuko, "Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije", Školski vjesnik, vol.57, br. 1.-2., str. 7-41, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82617. [Citirano: 21.10.2021.]

Sažetak
U radu se razmatraju osnovni pojmovi Bourdieuove sociologije – kapital, habitus, polje i simbolička moć – s obzirom na problem ideologije. U Bourdieuovoj analizi ideologije možemo razlikovati tri povezana i isprepletena aspekta. Prvi je povezan s Marxom i strukturalizmom i tu se ideologija razmatra na strukturalnoj razini društva s obzirom na njezine funkcije i način djelovanja te odnos prema drugim strukturalnim razinama. Drugi aspekt je „durkheimovski” a ideologija se razmatra kao sustav klasifi kacija (hijerarhija) i njihova legitimacija. Habitus kao socijalizirana subjektivnost ovdje ima središnje mjesto. Treći je aspekt „weberijanski” u smislu da se ideologija promatra kao polje a posebna je pozornost posvećena njezinim proizvođačima – specijalistima. Ideološko polje je, kao i svako polje, relativno autonomno, tako da se njegovi proizvodi ne mogu izravno povezivati s interesima vladajuće klase, kao što to čine vulgarne varijante marksizma. Bourdieu ne razlikuje dovoljno ideologiju u durkheimovskom smislu, kao sisteme klasifi kacije i aspekt „življenog iskustva”, od ideologije kao proizvoda specijaliziranog rada u okviru intelektualnog (odnosno ideološkog) polja koje se ravna po vlastitim zakonitostima. Mada procesi u ideološkom polju refl ektiraju i reproduciraju odnose moći
u polju socijalnih klasa, ta veza nije dovoljno jasno pokazana.

Ključne riječi
Bourdieuova sociološka teorija i ideologija; kulturni kapital; simbolička moć; habitus; polje

Hrčak ID: 82617

URI
https://hrcak.srce.hr/82617

[engleski]

Posjeta: 4.229 *