hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj suradničkih tehnika učenja na samopoštovanje predavača: postignuća i nedostaci

Sefa Bulut ; Sveučilište Abant Izzet Baysal, Bolu, Turska

Puni tekst: engleski, pdf (266 KB) str. 23-41 preuzimanja: 2.312* citiraj
APA 6th Edition
Bulut, S. (2009). The effect of cooperative learning techniques on pre-service teachers' self-esteem, achievement and absences. Suvremena psihologija, 12 (1), 23-41. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82655
MLA 8th Edition
Bulut, Sefa. "The effect of cooperative learning techniques on pre-service teachers' self-esteem, achievement and absences." Suvremena psihologija, vol. 12, br. 1, 2009, str. 23-41. https://hrcak.srce.hr/82655. Citirano 20.09.2021.
Chicago 17th Edition
Bulut, Sefa. "The effect of cooperative learning techniques on pre-service teachers' self-esteem, achievement and absences." Suvremena psihologija 12, br. 1 (2009): 23-41. https://hrcak.srce.hr/82655
Harvard
Bulut, S. (2009). 'The effect of cooperative learning techniques on pre-service teachers' self-esteem, achievement and absences', Suvremena psihologija, 12(1), str. 23-41. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82655 (Datum pristupa: 20.09.2021.)
Vancouver
Bulut S. The effect of cooperative learning techniques on pre-service teachers' self-esteem, achievement and absences. Suvremena psihologija [Internet]. 2009 [pristupljeno 20.09.2021.];12(1):23-41. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82655
IEEE
S. Bulut, "The effect of cooperative learning techniques on pre-service teachers' self-esteem, achievement and absences", Suvremena psihologija, vol.12, br. 1, str. 23-41, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82655. [Citirano: 20.09.2021.]

Sažetak
Suradničko učenje je tehnika koja je uspješno primjenjivana u osnovnim i srednjim školama, ali je tek nedavno našla svoje mjesto na sveučilišnoj razini. Na fakultetima, sveučilištima i radnim mjestima diljem svijeta prelazi se s pristupa utemeljenog na predavanjima na aktivno, suradničko učenje. U ovom radu istraživane su posljedice tehnika suradničkog učenja na predavače i njihovu primjenu tih tehnika, stav prema njima, samopoštovanje, uspjeh na razini razreda i grupe te prisutnost na nastavi u razredu i grupi. Rezultati suradničkog učenja istraživani su instruktivnim tehnikama. Razredi su podijeljeni na eksperimentalne i kontrolne skupine, koje su poučavane tradicionalnim predavanjima (kontrolna skupina) ili suradničkim tehnikama učenja (eksperimentalna skupina) tijekom 16-tjednog semestra. Varijable dobivene iz pre-test rezultata uspoređene su nezavisnim t-testom, kojim se utvrdila ekvivalentnost skupina u početku istraživanja. Razlike među skupinama provjerene su multivarijatnom analizom varijance na sedam zavisnih varijabli. Iznenađujuće, rezultati su pokazali pozitivan utjecaj suradničkih tehnika učenja na svih sedam zavisnih varijabli. Skupine u kojima se provodilo suradničko učenje te skupine poučavane na tradicionalan način značajno su se razlikovale. Čini se da suradničko učenje ima brojne akademske, društvene i osobne koristi za sudionike.

Ključne riječi
suradničko učenje i samopoštovanje; mjerenje suradničkog učenja; primjena suradničkog učenja; stav prema suradničkom učenju; eksperimentalni dizajn sa suradničkim učenjem

Hrčak ID: 82655

URI
https://hrcak.srce.hr/82655

[engleski]

Posjeta: 2.884 *