hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji

Sonja Pečjak ; Filozofski fakultet u Ljubljani
Svjetlana Kolić-Vehovec   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0340-8832 ; Filozofski fakultet u Rijeci
Barbara Rončević Zubković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0276-8326 ; Filozofski fakultet u Rijeci
Neža Ajdišek ; Filozofski fakultet u Ljubljani

Puni tekst: hrvatski, pdf (633 KB) str. 257-269 preuzimanja: 510* citiraj
APA 6th Edition
Pečjak, S., Kolić-Vehovec, S., Rončević Zubković, B. i Ajdišek, N. (2009). (Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji. Suvremena psihologija, 12 (2), 257-269. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82952
MLA 8th Edition
Pečjak, Sonja, et al. "(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji." Suvremena psihologija, vol. 12, br. 2, 2009, str. 257-269. https://hrcak.srce.hr/82952. Citirano 01.08.2021.
Chicago 17th Edition
Pečjak, Sonja, Svjetlana Kolić-Vehovec, Barbara Rončević Zubković i Neža Ajdišek. "(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji." Suvremena psihologija 12, br. 2 (2009): 257-269. https://hrcak.srce.hr/82952
Harvard
Pečjak, S., et al. (2009). '(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji', Suvremena psihologija, 12(2), str. 257-269. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82952 (Datum pristupa: 01.08.2021.)
Vancouver
Pečjak S, Kolić-Vehovec S, Rončević Zubković B, Ajdišek N. (Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji. Suvremena psihologija [Internet]. 2009 [pristupljeno 01.08.2021.];12(2):257-269. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82952
IEEE
S. Pečjak, S. Kolić-Vehovec, B. Rončević Zubković i N. Ajdišek, "(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji", Suvremena psihologija, vol.12, br. 2, str. 257-269, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82952. [Citirano: 01.08.2021.]

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi obrasce povezanosti (meta)kognitivnih i motivacijskih varijabli i utvrditi značajne prediktore razumijevanja teksta. Istraživanje je provedeno na uzorcima učenika osmih razreda osnovne škole u Hrvatskoj (N = 240) i devetih razreda osnovne škole u Sloveniji (N = 265). Razumijevanje ekspozitornog i narativnog teksta ispitano je tekstovima iz međunarodnog ispitivanja pismenosti IEA (1991). Također su primijenjeni test riječnika (Hershel, 1963), upitnik metakognitivnog znanja i zadatak sažimanja, kao i Upitnik motivacije za čitanje (Peklaj i Bucik, 2003). Najbolji prediktor razumijevanja kod svih učenika je rječnik, dok je kod učenika u Hrvatskoj važan prediktor i intrinzična motivacija za čitanje.

Ključne riječi
razumijevanje teksta; rječnik; metakognitivno znanje; sažimanje; motivacija za čitanje

Hrčak ID: 82952

URI
https://hrcak.srce.hr/82952

[engleski]

Posjeta: 924 *