Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Drugi krug hrvatskih predsjedničkih izbora 2010. u dnevnim novinama – nejednaka pokrivenost kandidata

Đurđa Vrljević Šarić ; Doktorand poslijediplomskog doktorskog studija informacijskih i komunikacijskih
Nada Zgrabljić Rotar


Puni tekst: hrvatski pdf 330 Kb

str. 106-107

preuzimanja: 672

citiraj


Sažetak

Metodom analize sadržaja u članku se istražuje kvantiteta i kvaliteta medijskog
pokrivanja kandidata u drugom krugu predsjedničkih izbora u Hrvatskoj 2010. godine,
u razdoblju od 28. prosinca 2009. do 8. siječnja 2010. Istraživani uzorak obuhvaća
članke objavljene u šest vodećih hrvatskih dnevnih listova Jutarnji list, Večernji list,
Vjesnik, Glas Slavonije, Novi list i Slobodna Dalmacija. Analizom je obuhvaćeno
625 novinskih članaka o predsjedničkim kandidatima, objavljenih u tim listovima
tijekom dvanaestodnevnog perioda drugog izbornog kruga. Od ukupnog broja analiziranih
članaka, 276 (44.2%) odnosilo se na kandidata Milana Bandića, 194 (31%)
bavilo se s oba kandidata, a 155 (24.8%) bilo je o kandidatu Ivi Josipoviću. Dva su
predsjednička kandidata bila na naslovnicama istraživanih novena 43 puta u tom periodu,
pri čemu su članci o Milanu Bandiću bili na naslovnicama češće najavljivani.
Kandidat Milan Bandić dobio je također i više prostora u dnevnim listovima tijekom
kampanje u drugom izbornom krugu od njegovog protukandidata Ive Josipovića. Rezultati
istraživanja pokazali su da tiskani mediji češće pisali o oba kandidata s negativnim
nego pozitivnim konotacijama, kako u novinarskim tako i u uredničkim komentarima.
Negativne konotacije bile su više isticane u komentarima o nezavisnom
kandidatu Milanu Bandiću. Analiza tema članaka pokazala je da je kandidat Miland
Bandić češće prikazivan u člancima nevezanim za kampanju. Rezultati su potvrdili
da vodeći tiskani mediji nisu ispunili svoju zadaću koja ima nalaže da moraju osigurati
jednaku pokrivenost oba kandidata u izbornom procesu.

Ključne riječi

predsjednički izbori, pokrivenost kampanje; medijska pristranost; medijatizacija politike; personalizacija politike; tiskani mediji; Ivo Josipović; Milan Bandić

Hrčak ID:

85382

URI

https://hrcak.srce.hr/85382

Datum izdavanja:

21.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.814 *