hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju

Jadranka Lazić_Lasić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1075-9929 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske
Sonja Špiranec ; fakultet, Odsjek za informacijske
Mihaela Banek Zorica ; fakultet, Odsjek za informacijske

Puni tekst: hrvatski, pdf (474 KB) str. 125-142 preuzimanja: 4.112* citiraj
APA 6th Edition
Lazić_Lasić, J., Špiranec, S. i Banek Zorica, M. (2012). Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju. Medijska istraživanja, 18 (1), 125-142. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/85384
MLA 8th Edition
Lazić_Lasić, Jadranka, et al. "Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju." Medijska istraživanja, vol. 18, br. 1, 2012, str. 125-142. https://hrcak.srce.hr/85384. Citirano 14.06.2021.
Chicago 17th Edition
Lazić_Lasić, Jadranka, Sonja Špiranec i Mihaela Banek Zorica. "Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju." Medijska istraživanja 18, br. 1 (2012): 125-142. https://hrcak.srce.hr/85384
Harvard
Lazić_Lasić, J., Špiranec, S., i Banek Zorica, M. (2012). 'Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju', Medijska istraživanja, 18(1), str. 125-142. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/85384 (Datum pristupa: 14.06.2021.)
Vancouver
Lazić_Lasić J, Špiranec S, Banek Zorica M. Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju. Medijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 14.06.2021.];18(1):125-142. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/85384
IEEE
J. Lazić_Lasić, S. Špiranec i M. Banek Zorica, "Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju", Medijska istraživanja, vol.18, br. 1, str. 125-142, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/85384. [Citirano: 14.06.2021.]

Sažetak
Suvremene ideje o učenju, koje zastupa konstruktivistička teorija obrazovanja,
u svojim polazištima obuhvaćaju definiranje uloge informacijske pismenosti u
obrazovnim sustavima jer informacijska pismenost pomaže učenicima i studentima
u snalaženju, razumijevanju i kritičkom preispitivanju iznimno kompleksnih
informacijskih prostora. Digitalno okruženje još je više naglasilo povezanost
modaliteta ulaženja u interakciju s informacijom i učenja te naglasilo ulogu
informacijske pismenosti u obrazovanju. U kontekstu povezivanja suvremenih
polazišta obrazovanja i informacijske pismenosti, nameće se pitanje informacijske
opismenjenosti internetske ili Google generacije, tj. njihovih obrazaca
traženja i korištenja informacija u obrazovne svrhe. Pregršt literature upućuje na
promjenu informacijskog ponašanja i medijskih navika ove skupine mladih ljudi.
U radu će se prvo predstaviti koncept informacijske pismenosti, prikazati njegova
povezanost sa suvremenim polazištima u obrazovanju te ga smjestiti u raspon„pismenosti 21. stoljeća“. Posebno će biti prikazan odnos medijske i informacijske
pismenosti čije ukrštavanje predlažu istaknute institucije poput UNESCO-a.
Cilj ovoga rada jest analizirati odabrana primarna istraživanja obrazaca informacijskog
ponašanja mladih (učenika i studenata) radi upućivanja na poteškoće
koje se, uslijed promjena u informacijskim interakcijama, pojavljuju u procesima
učenja. Iako se pripadnicima novih generacija učenika pripisuju iznimne vještine
korištenja novih tehnologija, rezultati istraživanja informacijskih i medijskih navika,
interakcija i načina procesiranja informacija pokazuju da se radi o horizontalnim
ili površnim interakcijama koje su usmjerene na kvantitetu podataka
umjesto na njihovo kvalitetno tumačenje i kritičko razmatranje koji su, kao takvi,
pretpostavka za dubinsko, smisleno i istinsko učenje. Uočene kritičke sastavnice
informacijskog ponašanja, koje se izravno odražavaju i na kvalitetu procesa
učenja, će se usporediti i povezati s kompetencijama koje se stječu postupcima
informacijskog opismenjivanja. Matrica povezanosti pouzdan je i poticajan razlog
sustavnome uvođenju informacijske pismenosti u obrazovanje.

Ključne riječi
informacijska pismenost; „pismenosti 21. stoljeća“; medijska pismenost; obrazovni sustavi; Google generacija; informacijsko ponašanje; medijske navike; pregled istraživanja

Hrčak ID: 85384

URI
https://hrcak.srce.hr/85384

[engleski]

Posjeta: 6.029 *