Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stereotip stranca u početničkim udžbenicima inojezičnog hrvatskog

Eni Buljubašić orcid id orcid.org/0000-0002-9992-9818 ; Filozofski fakultet u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 209 Kb

str. 253-267

preuzimanja: 1.206

citiraj


Sažetak

Sažetak
Članak analizira stereotipe stranaca u udžbenicima hrvatskoga kao drugog i stranog jezika za
početnike. Premisa analize jest da je zbog didaktički opravdanog pojednostavljivanja udžbeničkog
sadržaja radi njegova približavanja polaznicima tečaja pojava stereotipa neizbježna. Budući da
su likovi u udžbenicima većinom studenti (ili polaznici tečaja) hrvatskog, u fokusu su njihove
nacionalne kulture i odnos istih s hrvatskom kulturom, posebice kod likova koji predstavljaju
hrvatsku dijasporu. S jedne se strane promatraju udžbenici namijenjeni homogenim grupama
engleskoga govornog područja, a s druge oni namijenjeni jezično heterogenim grupama. Između
ovih dviju vrsta udžbenika pronađene su znatne razlike sa zaključcima da je stereotipizacija
u udžbenicima inojezičnoga hrvatskoga podložna vremenskim mijenama te da se ne može
previdjeti, već da joj se u pripremi istih treba posvetiti dostatna pozornost kako bi se izbjegle
moguće negativne konotacije.

Ključne riječi

stereotipi; udžbenici hrvatskog kao drugog i stranog jezika za početnike; međukulturalna komunikacija; dijaspora; stranci; konotacije stereotipa

Hrčak ID:

86314

URI

https://hrcak.srce.hr/86314

Datum izdavanja:

15.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.058 *