Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.7305/automatika.53-3.114

Optimirani projekt elektronički komutiranog motora s trajnim magnetima za pogon ultra lake letjelice

Mario Jurković orcid id orcid.org/0000-0003-4714-4389 ; KONCAR Distribution and Special Transformers, Inc., Mokrovićeva 8, P.O.Box 100 HR-10090 Zagreb, Croatia
Damir Žarko ; University of Zagreb, Faculty of Electrical Engineering and Computing, Unska 3, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 1.426 Kb

str. 244-254

preuzimanja: 9.302

citiraj


Sažetak

U članku je prikazan optimirani projekt elektronički komutiranog motora (EKM) s trajnim magnetima male mase za pogon ultra lake letjelice. Optimizacija je provedena korištenjem algoritma pod nazivom Diferencijalna evolucija koji je primijenjen u Matlabu u kombinaciji s programskim paketima SPEED i MotorCAD za elektromagnetski i termički proračun EKM-a koristeći ActiveX tehnologiju. Vjerodostojnost modela načinjenih u SPEED-u i MotorCAD-u je potvr.ena usporedbom rezultata simulacije i mjerenja obavljenih na sinkronom motoru s trajnim magnetima koji je bio na raspolaganju u laboratoriju. Cilj optimizacije je bio minimizirati masu motora pod uvjetom da motor razvija nazivnu snagu 15 kW pri nazivnoj brzini vrtnje 3000 min−1 pri čemu temperatura najtoplije točke namota ne smije prijeći granicu odre.enu klasom izolacije F (155 _C). Načinjena su dva optimalna projekta EKM-a s kombinacijama broja utora i polova 12/10 i 18/16. Motor s 18 utora i 16 polova postiže najveću gustoću momenta uz najmanju masu aktivnih dijelova (bakar+jezgra+magneti) koja iznosi samo 5,1 kg.

Ključne riječi

letjelica; elektronički komutirani motor; motor s trajnim magnetima; optimizacija; diferencijalna Evolucija

Hrčak ID:

89246

URI

https://hrcak.srce.hr/89246

Datum izdavanja:

20.8.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 10.546 *