hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Kuzma Kovačić - priroda, kultura i vjera kao korektivi modernističke skulpture

Vinko Srhoj ; Odjek za povijest umjetnosti, Sveučilište u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (859 KB) str. 169-186 preuzimanja: 891* citiraj
APA 6th Edition
Srhoj, V. (2011). Kuzma Kovačić - priroda, kultura i vjera kao korektivi modernističke skulpture. Ars Adriatica, (1), 169-186. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/93367
MLA 8th Edition
Srhoj, Vinko. "Kuzma Kovačić - priroda, kultura i vjera kao korektivi modernističke skulpture." Ars Adriatica, vol. , br. 1, 2011, str. 169-186. https://hrcak.srce.hr/93367. Citirano 10.07.2020.
Chicago 17th Edition
Srhoj, Vinko. "Kuzma Kovačić - priroda, kultura i vjera kao korektivi modernističke skulpture." Ars Adriatica , br. 1 (2011): 169-186. https://hrcak.srce.hr/93367
Harvard
Srhoj, V. (2011). 'Kuzma Kovačić - priroda, kultura i vjera kao korektivi modernističke skulpture', Ars Adriatica, (1), str. 169-186. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/93367 (Datum pristupa: 10.07.2020.)
Vancouver
Srhoj V. Kuzma Kovačić - priroda, kultura i vjera kao korektivi modernističke skulpture. Ars Adriatica [Internet]. 2011 [pristupljeno 10.07.2020.];(1):169-186. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93367
IEEE
V. Srhoj, "Kuzma Kovačić - priroda, kultura i vjera kao korektivi modernističke skulpture", Ars Adriatica, vol., br. 1, str. 169-186, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93367. [Citirano: 10.07.2020.]

Sažetak
Kiparsko djelo Kuzme Kovačića razmatra se u retropektivnom slijedu od početaka u sedamdesetim godinama prošloga stoljeća do recentnih ostvarenja. Konstatira se da je djelo jednog od najosebujnijih kipara srednje generacije u nas trendovski neuklopljivo kako u prethodno “eksperimentalno“ modernističko razdoblje, tako ni u “citatnu“ postmodernu. Snažna baštinska ukorijenjenost u prirodi i
djelima kulture i intimistička crta koja ističe osobnu uživljenost u male teme u kojima se zrcali vječnost makrokozma, opredijelili su ovoga
kipara da u svim svojim rješenjima traži tragove pojedinca u velikom povijesnom kontekstu kulture, vjere, običaja, politike. Razmatraju se
i prvi put uspoređuju rješenja koja je u oblikovanju crkvenih vratnica dao Kovačić na katedrali Sv. Stjepana u Hvaru, s onima G. Manzua
na Sv. Petru u Rimu i Sv. Laurentskerku u Rotterdamu, te Emilija Greca na katedrali u Orvietu. Razmatraju se i rješenja u sakralnom tematu koja čine značajan dio kiparova opusa, kao ponajbolja rješenja u novoj crkvenoj umjetnosti u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.
Ističu se i rješenja u okviru tzv. državotvornih projekata poput Oltara hrvatske domovine na Medvedgradu, kipova Franje Tuđmana i
Dražena Petrovića, kao primjeri koje nisu mogli zaobići političke kontroverze, često i na štetu trijezne rasprave o njihovoj oblikovnoj
vrijednosti. Konstatira se da je i u radovima s intimističkom i onima s političkom poputbinom, u galerijskim komornim formatima i u
monumentalnim javnim rješenjima, Kovačić sačuvao izvorno intimističku, zbitu, nereprezentativnu formu koja je silnice usmjerila jezgri, umjesto da je ekspandirala u vanjsku retoriku.

Ključne riječi
Kuzma Kovačić; kiparstvo; sakralna umjetnost; javna skulptura; Oltar hrvatske domovine

Hrčak ID: 93367

URI
https://hrcak.srce.hr/93367

[engleski]

Posjeta: 1.262 *