hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Reklamni natpisi tradicionalnih obrtnika u gradu Zagrebu na udaru globalizacije

Melita Varga   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9208-7873 ; Studentica Odsjeka za sociologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (221 KB) str. 273-296 preuzimanja: 1.085* citiraj
APA 6th Edition
Varga, M. (2012). Reklamni natpisi tradicionalnih obrtnika u gradu Zagrebu na udaru globalizacije. Socijalna ekologija, 21 (3), 273-296. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/93597
MLA 8th Edition
Varga, Melita. "Reklamni natpisi tradicionalnih obrtnika u gradu Zagrebu na udaru globalizacije." Socijalna ekologija, vol. 21, br. 3, 2012, str. 273-296. https://hrcak.srce.hr/93597. Citirano 03.12.2020.
Chicago 17th Edition
Varga, Melita. "Reklamni natpisi tradicionalnih obrtnika u gradu Zagrebu na udaru globalizacije." Socijalna ekologija 21, br. 3 (2012): 273-296. https://hrcak.srce.hr/93597
Harvard
Varga, M. (2012). 'Reklamni natpisi tradicionalnih obrtnika u gradu Zagrebu na udaru globalizacije', Socijalna ekologija, 21(3), str. 273-296. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/93597 (Datum pristupa: 03.12.2020.)
Vancouver
Varga M. Reklamni natpisi tradicionalnih obrtnika u gradu Zagrebu na udaru globalizacije. Socijalna ekologija [Internet]. 2012 [pristupljeno 03.12.2020.];21(3):273-296. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93597
IEEE
M. Varga, "Reklamni natpisi tradicionalnih obrtnika u gradu Zagrebu na udaru globalizacije", Socijalna ekologija, vol.21, br. 3, str. 273-296, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93597. [Citirano: 03.12.2020.]

Sažetak
Hrvatska svoj modernizacijski i kulturni razvoj veže uz Zapad i njegove utjecaje te je jedna od zemalja koja se nalazi u tranziciji što vidimo u sukobu tradicionalnog i modernizacijskog identiteta. Tradicionalni su obrtnici bili važan segment razvoja i napredovanja Zagreba u njegovoj prošlosti no nakon rata i smjena vlasti gube na značaju i njihov broj počinje opadati. Reklamni natpisi predstavljaju vanjski tip oglašavanja te nisu samo obična slova ili simboli, već djeluju kao značajni markeri identiteta prodavaonica. Metoda istraživanja analiza je sadržaja reklamnih natpisa iznad prodavaonica a uzorak je namjerni. Istraživano područje seže od Britanskog trga preko Trga bana Josipa Jelačića do Kvaternikovog trga u glavnom gradu Zagrebu. Istraživanje pokazuje da samo 13% prodavaonica otpada na obrte. Obrti se s ulica sve više potiskuju u dvorišta. U najviše slučajeva prevladava hrvatski jezik. Jedino zlatari, urari, draguljari i srebrnari koriste boju kao odraz identiteta dok pekari i bravari imaju razvijen logotip. Veliki problem predstavlja neusklađenost reklamnih natpisa obrta. Osiguravanje jedinstvenosti i prepoznatljivosti reklamnog natpisa te razvijanje logotipa važno je za izgradnju identiteta obrtnika i njihovu prepoznatljivost na tržištu.

Ključne riječi
globalizacija; modernizacija; grad Zagreb; povijest obrta; reklamni natpisi; logotip

Hrčak ID: 93597

URI
https://hrcak.srce.hr/93597

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.583 *