hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.21 No.4 (118) Prosinac 2012.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.21.4.05

ŠTO ODREĐUJE MEĐUETNIČKE STAVOVE ADOLESCENATA U PODIJELJENOJ ZAJEDNICI?

Dinka ČORKALO BIRUŠKI   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2954-4349 ; Filozofski fakultet, Zagreb
Dean AJDUKOVIĆ ; Filozofski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (209 KB) str. 901-921 preuzimanja: 644* citiraj
APA 6th Edition
ČORKALO BIRUŠKI, D. i AJDUKOVIĆ, D. (2012). ŠTO ODREĐUJE MEĐUETNIČKE STAVOVE ADOLESCENATA U PODIJELJENOJ ZAJEDNICI?. Društvena istraživanja, 21 (4 (118)), 901-921. https://doi.org/10.5559/di.21.4.05
MLA 8th Edition
ČORKALO BIRUŠKI, Dinka i Dean AJDUKOVIĆ. "ŠTO ODREĐUJE MEĐUETNIČKE STAVOVE ADOLESCENATA U PODIJELJENOJ ZAJEDNICI?." Društvena istraživanja, vol. 21, br. 4 (118), 2012, str. 901-921. https://doi.org/10.5559/di.21.4.05. Citirano 19.09.2018.
Chicago 17th Edition
ČORKALO BIRUŠKI, Dinka i Dean AJDUKOVIĆ. "ŠTO ODREĐUJE MEĐUETNIČKE STAVOVE ADOLESCENATA U PODIJELJENOJ ZAJEDNICI?." Društvena istraživanja 21, br. 4 (118) (2012): 901-921. https://doi.org/10.5559/di.21.4.05
Harvard
ČORKALO BIRUŠKI, D., i AJDUKOVIĆ, D. (2012). 'ŠTO ODREĐUJE MEĐUETNIČKE STAVOVE ADOLESCENATA U PODIJELJENOJ ZAJEDNICI?', Društvena istraživanja, 21(4 (118)), str. 901-921. doi: https://doi.org/10.5559/di.21.4.05
Vancouver
ČORKALO BIRUŠKI D, AJDUKOVIĆ D. ŠTO ODREĐUJE MEĐUETNIČKE STAVOVE ADOLESCENATA U PODIJELJENOJ ZAJEDNICI?. Društvena istraživanja [Internet]. 30.12.2012. [pristupljeno 19.09.2018.];21(4 (118)):901-921. doi: https://doi.org/10.5559/di.21.4.05
IEEE
D. ČORKALO BIRUŠKI i D. AJDUKOVIĆ, "ŠTO ODREĐUJE MEĐUETNIČKE STAVOVE ADOLESCENATA U PODIJELJENOJ ZAJEDNICI?", Društvena istraživanja, vol.21, br. 4 (118), str. 901-921, prosinac 2012. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.21.4.05

Sažetak
Škola je jedan od najvažnijih socijalizacijskih agenasa. Osim znanja, škola prenosi i društvene norme i nacionalne vrednote, čuva etnički identitet i njeguje društveno poželjna ponašanja. Identitetna funkcija škole posebno je istaknuta u obrazovanju manjina, pa ovaj rad ispituje mogućnost predikcije stavova prema školskoj i socijalnoj integraciji djece u Vukovaru, koja se školuju u specifičnom kontekstu odijeljenih razreda u kojima se nastava odvija na hrvatskom te na srpskom jeziku i pismu. Ovaj je sustav uspostavljen Erdutskim sporazumom 1995. i traje i danas. Cilj je ovog rada ispitati mogućnost predikcije stavova prema školskoj i izvanškolskoj integraciji djece na temelju sociodemografskih i identitetnih varijabli, stava prema vrijednosti obrazovanja te međuetničkih stavova i ponašanja. Hijerarhijske regresijske analize stava prema školskoj i izvanškolskoj integraciji na podacima hrvatske i srpske djece od 12 do 16 godina, prikupljenima 2001. godine (N=718) i 2007. godine (N=703), pokazale su da su identitet, te međuetnički stavovi i ponašanja, vrlo dobar prediktor integracijskih stavova, i to bolji kod većine i nešto bolji prema školskoj integraciji. S vremenom međuetnički stavovi postaju sve bolji prediktor integracijskih stavova, upućujući na sve snažniju unutaretničku homogenizaciju djece. Rezultati su interpretirani pod vidom odnosa većine i manjine u multietničkim zajednicama te je istaknuta uloga škola u integracijskim procesima.

Ključne riječi
međuetnički stavovi i ponašanja; manjinsko obrazovanje; etnički identitet; odnosi manjine i većine

Hrčak ID: 95291

URI
https://hrcak.srce.hr/95291

[engleski]

Posjeta: 1.287 *