hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Potrošačka ocjena prihvatljivosti komercijalnog jogurta primjenom hedonističke skale

Nada Vahčić ; Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Pierottijeva 6, 10000 Zagreb
Milana Ritz
Vera Vojnović
Mirjana Hruškar

Puni tekst: hrvatski, pdf (811 KB) str. 153-159 preuzimanja: 238* citiraj
APA 6th Edition
Vahčić, N., Ritz, M., Vojnović, V. i Hruškar, M. (1993). Potrošačka ocjena prihvatljivosti komercijalnog jogurta primjenom hedonističke skale. Mljekarstvo, 43 (2), 153-159. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/95379
MLA 8th Edition
Vahčić, Nada, et al. "Potrošačka ocjena prihvatljivosti komercijalnog jogurta primjenom hedonističke skale." Mljekarstvo, vol. 43, br. 2, 1993, str. 153-159. https://hrcak.srce.hr/95379. Citirano 20.06.2019.
Chicago 17th Edition
Vahčić, Nada, Milana Ritz, Vera Vojnović i Mirjana Hruškar. "Potrošačka ocjena prihvatljivosti komercijalnog jogurta primjenom hedonističke skale." Mljekarstvo 43, br. 2 (1993): 153-159. https://hrcak.srce.hr/95379
Harvard
Vahčić, N., et al. (1993). 'Potrošačka ocjena prihvatljivosti komercijalnog jogurta primjenom hedonističke skale', Mljekarstvo, 43(2), str. 153-159. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/95379 (Datum pristupa: 20.06.2019.)
Vancouver
Vahčić N, Ritz M, Vojnović V, Hruškar M. Potrošačka ocjena prihvatljivosti komercijalnog jogurta primjenom hedonističke skale. Mljekarstvo [Internet]. 1993 [pristupljeno 20.06.2019.];43(2):153-159. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/95379
IEEE
N. Vahčić, M. Ritz, V. Vojnović i M. Hruškar, "Potrošačka ocjena prihvatljivosti komercijalnog jogurta primjenom hedonističke skale", Mljekarstvo, vol.43, br. 2, str. 153-159, 1993. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/95379. [Citirano: 20.06.2019.]

Sažetak
Grupa potrošača (70 članova) ocjenjivala je prihvatljivost uzoraka jogurta sa zagrebačkog tržišta. Istraživanjem su obuhvaćeni odgovori grupe potrošača za opći utisak te za vanjski izgled, konzistenciju, slatkost i kiselost, koristeći hedonističku skalu s 9 mogućih odgovora. Ocjene potrošača za opći utisak uspoređivane su s ocjenama za ostale parametre i izračunate su odgovarajuće korelacije. Provedena je statistička analiza rezultata. Ocjene potrošača za opći utisak kretale su se od 6,7 do 7,8. Uzorci su bili značajno različiti (P = 0,05). Vanjski izgled uzorka bio je ocijenjen od 6,6 do 7,6; konzistencija od 6,4 do 8,0; slatkost od 6.1 do 7.6: a kiselost od 6,5 do 7,5. Utvrđena je pozitivna korelacija između ocjena za opći utisak i ocjena za konzistenciju, slatkost i kiselost. Slabije je izražena korelacija općeg utiska i vanjskog izgleda. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da su potrošači vrlo dobro prihvatili sve uzorke (88,6 do 100,0%).

Ključne riječi
hedonistička ocjena jogurta; potrošači - ocjenjivači; prihvatljivost proizvoda

Hrčak ID: 95379

URI
https://hrcak.srce.hr/95379

[engleski]

Posjeta: 390 *