Market-Tržište, Vol. 24 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Konkurentnost kroz stratešku orijentaciju
Diego Monferrer
; Department of Business Administration and Marketing, Universitat Jaume I
Maria Ripolles
; Department of Business Administration and Marketing, Universitat Jaume I
Andreu Blesa
orcid.org/0000-0001-5645-523X
; Department of Business Administration and Marketing, Universitat Jaume I
Sažetak
Cilj je ovog rada dalje istražiti čimbenike utjecaja na međunarodnu konkurentsku poziciju novih poslovnih pothvata i, posljedično tome, njihovog međunarodnog rezultata. Preciznije, analiziramo ulogu poduzetničke i tržišne orijentacije u međunarodnoj konkurentskoj poziciji tih poduzeća. Podaci su prikupljeni od španjolskih i belgijskih međunarodnih novih poslovnih pothvata. Za testiranje postavljenih hipoteza korišten je model strukturnih jednadžbi. Oba uzorka, španjolski i belgijski, otkrivaju pozitivnu i značajnu povezanost poduzetničke i tržišne orijentacije. Nadalje, obje orijentacije imaju pozitivan i značajan učinak na međunarodnu konkurentsku poziciju poduzeća. Zaključno, međunarodna konkurentska pozicija poduzeća pozitivno je i značajno povezana s njegovim međunarodnim uspjehom. Istraživanje, čini se, upućuje na to da je za nove poslovne pothvate suradnja dviju orijentacija ključni čimbenik u postizanju superiorne konkurentske pozicije i pozitivnog rezultata na međunarodnom tržištu.
Ključne riječi
poduzetnička orijentacija; tržišna orijentacija; među narodni rezultat; međunarodna konkurentska pozicija; međunarodni novi poslovni pothvati
Hrčak ID:
95512
URI
Datum izdavanja:
23.12.2012.
Posjeta: 2.192 *