hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

UPRAVLJANJE ZNANJEM –SUVREMENA SRŽNA KOMPETENCIJA

Nataša Rupčić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9915-8881
Matej Žic

Puni tekst: hrvatski, pdf (348 KB) str. 21-28 preuzimanja: 2.672* citiraj
APA 6th Edition
Rupčić, N. i Žic, M. (2012). UPRAVLJANJE ZNANJEM –SUVREMENA SRŽNA KOMPETENCIJA. Praktični menadžment, 3 (2), 21-28. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/96977
MLA 8th Edition
Rupčić, Nataša i Matej Žic. "UPRAVLJANJE ZNANJEM –SUVREMENA SRŽNA KOMPETENCIJA." Praktični menadžment, vol. 3, br. 2, 2012, str. 21-28. https://hrcak.srce.hr/96977. Citirano 30.07.2021.
Chicago 17th Edition
Rupčić, Nataša i Matej Žic. "UPRAVLJANJE ZNANJEM –SUVREMENA SRŽNA KOMPETENCIJA." Praktični menadžment 3, br. 2 (2012): 21-28. https://hrcak.srce.hr/96977
Harvard
Rupčić, N., i Žic, M. (2012). 'UPRAVLJANJE ZNANJEM –SUVREMENA SRŽNA KOMPETENCIJA', Praktični menadžment, 3(2), str. 21-28. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/96977 (Datum pristupa: 30.07.2021.)
Vancouver
Rupčić N, Žic M. UPRAVLJANJE ZNANJEM –SUVREMENA SRŽNA KOMPETENCIJA. Praktični menadžment [Internet]. 2012 [pristupljeno 30.07.2021.];3(2):21-28. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/96977
IEEE
N. Rupčić i M. Žic, "UPRAVLJANJE ZNANJEM –SUVREMENA SRŽNA KOMPETENCIJA", Praktični menadžment, vol.3, br. 2, str. 21-28, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/96977. [Citirano: 30.07.2021.]

Sažetak
Evolucijom ekonomije iz upravljane prema poduzetničkoj ekonomiji, koja se također naziva i ekonomija temeljena na znanju, jedan od temeljnih resursa na kojem se temelji poslovanje poduzeća upravo je znanje. Znanje je pokretač efikasnosti i efektivnost suvremenoga poduzeća. Ono čini temelj njegovih sržnih kompetencija. Najveća vrijednost koju menadžeri, ali i zaposlenici mogu donijeti u proces strateškoga odlučivanja nije njihovo trenutno znanje o problematici, već sposobnost da traže podatke i rješenja i efikasno koriste feedback. Drugim riječima potrebno je izgraditi sustave upravljanja znanjem. S obzirom da u suvremenim uvjetima, a posebno u poduzeću koje funkcionira kao učeća organizacija svi zaposlenici u nekoj mjeri sudjeluju u odlučivanju ili barem daju prijedloge, potreba za sustavnim upravljanjem znanjem još je veća. Jasno je stoga da je najvrjednijom imovinom poduzeća potrebno znati upravljati. Svrha procesa upravljanja znanjem je učiniti poduzeće što inteligentnijim, tražiti alternativne načine stjecanja i korištenja znanja te tako osigurati dugoročnu održivost. Ako se proces upravljanja znanjem želi razvijati u pravcu paradigme s vlastitim teorijskim pretpostavkama, principima i metodološkim rješenjima potrebno se više usmjeriti na društvenu stranu stvaranja, razmjene i korištenja znanja. Stoga je potrebno prevladati mehanicistički pristup u korist društveno usmjerenoga pristupa, a što je posebice moguće ako se poduzeće transformira prema konceptu učećega poduzeća2.

Ključne riječi
upravljanje znanjem; učeće poduzeće; sržne kompetencije

Hrčak ID: 96977

URI
https://hrcak.srce.hr/96977

Posjeta: 3.662 *