hrcak mascot   Srce   HID

Psihologijske teme, Vol.22 No.1 Travanj 2013.

Izvorni znanstveni članak

Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskoga uspjeha: Provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito pogođenim područjima Hrvatske

Gordana Kuterovac Jagodić ; Odsjek za psihologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Gordana Keresteš ; Odsjek za psihologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Irma Brković ; Odsjek za psihologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, PDF (369 KB) str. 1-28 preuzimanja: 763* citiraj
APA 6th Edition
Kuterovac Jagodić, G., Keresteš, G. i Brković, I. (2013). Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskoga uspjeha: Provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito pogođenim područjima Hrvatske. Psihologijske teme, 22 (1), 1-28. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/100704
MLA 8th Edition
Kuterovac Jagodić, Gordana, et al. "Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskoga uspjeha: Provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito pogođenim područjima Hrvatske." Psihologijske teme, vol. 22, br. 1, 2013, str. 1-28. https://hrcak.srce.hr/100704. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Kuterovac Jagodić, Gordana, Gordana Keresteš i Irma Brković. "Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskoga uspjeha: Provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito pogođenim područjima Hrvatske." Psihologijske teme 22, br. 1 (2013): 1-28. https://hrcak.srce.hr/100704
Harvard
Kuterovac Jagodić, G., Keresteš, G., i Brković, I. (2013). 'Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskoga uspjeha: Provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito pogođenim područjima Hrvatske', Psihologijske teme, 22(1), str. 1-28. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/100704 (Datum pristupa: 24.09.2018.)
Vancouver
Kuterovac Jagodić G, Keresteš G, Brković I. Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskoga uspjeha: Provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito pogođenim područjima Hrvatske. Psihologijske teme [Internet]. 30.04.2013. [pristupljeno 24.09.2018.];22(1):1-28. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/100704
IEEE
G. Kuterovac Jagodić, G. Keresteš i I. Brković, "Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskoga uspjeha: Provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito pogođenim područjima Hrvatske", Psihologijske teme, vol.22, br. 1, str. 1-28, travanj 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/100704. [Citirano: 24.09.2018.]

Sažetak
Oružani sukobi i nasilje u društvu imaju negative posljedice po psihološku dobrobit djece i njihova akademska postignuća. Ciljevi su ovog istraživanja bili usporediti školski uspjeh djece koja odrastaju u područjima Hrvatske različito pogođenim ratom tijekom 1991.-1995. godine, ispitati u kojoj se mjeri školski uspjeh djece može objasniti odabranim osobnim, obiteljskim i okolinskim varijablama te utvrditi moderira li razina ratnog stradanja područja vezu između prediktora školskog uspjeha i djetetova školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 414 osnovnoškolske djece i roditelja iz ratom manje stradalih i 389 djece i roditelja iz ratom više stradalih područja Hrvatske. Podaci su prikupljeni upitnicima od djece i roditelja. Utvrđeno je kako djeca iz ratom jače zahvaćenih područja imaju slabiji opći školski uspjeh od djece iz ratom manje pogođenih područja, no prosječni uspjeh u oba područja je na razini ocjene vrlo dobar. Višestruke regresijske analize pokazuju kako obiteljski socioekonomski prediktori (obrazovanje roditelja i prihodi obitelji) objašnjavaju 19% posto varijance školskog uspjeha, obiteljski procesni prediktori (pozitivno i negativno roditeljstvo i negativne posljedice rata po oca) 14%, okolinski prediktori (broj prijatelja, broj slobodnih aktivnosti, veličina grada i stupanj ratnog stradanja područja) 12%, a osobni prediktori (spol, dob, red rođenja i broj ponašajnih i emocionalnih simptoma) objašnjavaju 10% varijance školskog uspjeha. Stupanj ratnog stradanja područja moderira odnos između školskog uspjeha i količine djetetovih simptoma, majčina obrazovanja, obiteljskih prihoda, majčina pozitivnog roditeljstva, razreda i veličine grada. Rezultati sugeriraju kako u ratom jače stradalim područjima postoji veća kumulacija rizičnih čimbenika za slabiji školski uspjeh djece, kao i njihovo pojačano djelovanje.

Ključne riječi
školski uspjeh; prediktori; osnovnoškolska djeca; rat; moderacija

Hrčak ID: 100704

URI
https://hrcak.srce.hr/100704

Posjeta: 1.419 *