hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Učenje kao dimenzija kvalitete odnosa i suradnje: okvirni dokazi iz transnacionalnog odnosa kupac-dobavljač

Matevž Rašković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5311-4050 ; Faculty of Economics, University of Ljubljana
Maja Makovec Brenčič ; Faculty of Economics, University of Ljubljana
Anuška Ferligoj ; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana
Jan C. Fransoo ; School of Industrial Engineering, Eindhoven University of Technology

Puni tekst: engleski, pdf (244 KB) str. 37-50 preuzimanja: 530* citiraj
APA 6th Edition
Rašković, M., Makovec Brenčič, M., Ferligoj, A. i C. Fransoo, J. (2013). Relationship learning as a dimension of relationship quality: tentative evidence from transnational buyer-supplier relationships. Market-Tržište, 25 (1), 37-50. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/104091
MLA 8th Edition
Rašković, Matevž, et al. "Relationship learning as a dimension of relationship quality: tentative evidence from transnational buyer-supplier relationships." Market-Tržište, vol. 25, br. 1, 2013, str. 37-50. https://hrcak.srce.hr/104091. Citirano 25.11.2020.
Chicago 17th Edition
Rašković, Matevž, Maja Makovec Brenčič, Anuška Ferligoj i Jan C. Fransoo. "Relationship learning as a dimension of relationship quality: tentative evidence from transnational buyer-supplier relationships." Market-Tržište 25, br. 1 (2013): 37-50. https://hrcak.srce.hr/104091
Harvard
Rašković, M., et al. (2013). 'Relationship learning as a dimension of relationship quality: tentative evidence from transnational buyer-supplier relationships', Market-Tržište, 25(1), str. 37-50. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/104091 (Datum pristupa: 25.11.2020.)
Vancouver
Rašković M, Makovec Brenčič M, Ferligoj A, C. Fransoo J. Relationship learning as a dimension of relationship quality: tentative evidence from transnational buyer-supplier relationships. Market-Tržište [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.11.2020.];25(1):37-50. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104091
IEEE
M. Rašković, M. Makovec Brenčič, A. Ferligoj i J. C. Fransoo, "Relationship learning as a dimension of relationship quality: tentative evidence from transnational buyer-supplier relationships", Market-Tržište, vol.25, br. 1, str. 37-50, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104091. [Citirano: 25.11.2020.]

Sažetak
Učenje kao dio odnosa i suradnje poznato je u marketinškoj teoriji, ali nije istraženo kao moguća dimenzija konstrukta drugog reda kvalitete odnosa i suradnje. Do sada je ovaj konstrukt uglavnom bio konceptualiziran tako da se sastoji od povjerenja i predanosti, ponekad i zadovoljstva, iako neki autori potonje vide više kao posljedicu dvaju prethodnih. Dodatno, dok se kvaliteta odnosa i suradnje te njezina multidimenzionalnost istraživala u marketinškoj literaturi, ovo područje je ostalo gotovo neistraženo u literaturi iz distribucijskog i operacijskog menadžmenta. Svrha je rada analizirati multidimenzinalnu prirodu konstrukta drugog reda kvalitete odnosa i suradnje u specifičnom okruženju transnacionalnih poduzeća u odnosima kupac-dobavljač. Naš rad nastoji odrediti može li se učenje u odnosu i suradnji smatrati važnom dimenzijom kvalitete odnosa, uz povjerenje i predanost. U istraživanju pratimo pristup Jeana, Sinkovicsa i Kima (2010) te Jeana i Sinkovicsa (2010) koji su se usredotočili na aspekte upravljanja učenjem u upravljanju performansama i ishodima distribucije. Primijenili smo indirektnu metodu testiranja kvalitete odnosa kao reflektivni konstrukt drugog reda koji se sastoji od povjerenja, predanosti i odnosa, na temelju modela strukturnih jednadžbi temeljenog na jednostavnoj varijanci. Rezultati potvrđuju kako je učenje tijekom odnosa i suradnje važna dimenzija konstrukta drugog reda kvalitete odnosa. Istraživanje je provedeno, uz određena ograničenja, na probnom uzorku od 11 prodajnih menadžera transnacionalnih poduzeća i 55 ocijenjenih dobavljača. Ono zahtijeva dodatnu potvrdu rezultata dobivenih na probnom uzorku.

Ključne riječi
kvaliteta odnosa; učenje u odnosu; povjerenje; predanost; odnos kupac-dobavljač; transnacionalno poduzeće; modeliranje strukturnih jednadžbi temeljem varijance

Hrčak ID: 104091

URI
https://hrcak.srce.hr/104091

[engleski]

Posjeta: 790 *