hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: razlučivanje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima

Andrea Muškinja
Ivana First Komen ; Ekonomski fakultet Sveučilište u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (237 KB) str. 51-62 preuzimanja: 1.219* citiraj
APA 6th Edition
Muškinja, A. i First Komen, I. (2013). Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: razlučivanje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima. Market-Tržište, 25 (1), 51-62. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/104092
MLA 8th Edition
Muškinja, Andrea i Ivana First Komen. "Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: razlučivanje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima." Market-Tržište, vol. 25, br. 1, 2013, str. 51-62. https://hrcak.srce.hr/104092. Citirano 25.11.2020.
Chicago 17th Edition
Muškinja, Andrea i Ivana First Komen. "Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: razlučivanje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima." Market-Tržište 25, br. 1 (2013): 51-62. https://hrcak.srce.hr/104092
Harvard
Muškinja, A., i First Komen, I. (2013). 'Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: razlučivanje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima', Market-Tržište, 25(1), str. 51-62. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/104092 (Datum pristupa: 25.11.2020.)
Vancouver
Muškinja A, First Komen I. Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: razlučivanje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima. Market-Tržište [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.11.2020.];25(1):51-62. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104092
IEEE
A. Muškinja i I. First Komen, "Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: razlučivanje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima", Market-Tržište, vol.25, br. 1, str. 51-62, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104092. [Citirano: 25.11.2020.]

Sažetak
Prikriveno oglašavanje moderan je marketinški alat koji se u praksi hrvatskih poslovnih subjekata sve češće javlja, a po hrvatskim je zakonima zabranjen. Zbog toga ovaj rad pokušava dati odgovor na pitanje koriste li poslovnih subjekti u Hrvatskoj zaista prikriveno oglašavanje, na koji način to čine u skladu ili suprotnosti s hrvatskim zakonom, te postoji li potreba za razlučivanjem više srodnih, ali različitih pojava i potom terminološkim određenjem svakog od njih. Kako bi se ostvarila svrha ovog rada, istraženo teoretsko, pravno i kolokvijalno koncipiranje pojma prikriveno oglašavanje u znanstvenoj literaturi, hrvatskim zakonima i primijenjenoj komunikaciji poslovnih subjekata. Provedena analiza pokazuje: a) da u marketinškoj literaturi postoje različiti terminološki izrazi za korištenje marki u programskim sadržajima među kojima dominira prikriveno oglašavanje, a ne spominje se plasman proizvoda; b) da zakon razlikuje prikriveno oglašavanje koje je zabranjeno i plasman proizvoda koji je pod određenim uvjetima dozvoljen, a prema definiciji istovjetan s prikrivenim oglašavanjem kako ga definira marketinška literatura; c) da poslovni subjekti u svojoj komunikaciji razlikuju prikriveno oglašavanje od plasmana proizvoda te da pokušavaju plasman proizvoda udaljiti od prikrivenog oglašavanja ističući se kao sponzori/partneri programa. Analiza pokazuje i da postoje tri različite situacije korištenja marki u programskim sadržajima, a to su: ugovoreno i ispravno označeno; ugovoreno, ali ne i označeno te neugovoreno. Samo se prva situacija može smatrati preporučenim marketinškim alatom i stoga ju je nužno razlučiti od ostalih definicijom i terminom. Preporučuje se da se ovaj marketinški alat nazove plasman marke u programski sadržaj u zakonima i marketinškoj literaturi, na što već upućuje engleska literatura. Navedeno će dugoročno dovesti i do ispravnog korištenja termina u praksi poslovnih subjekata.

Ključne riječi
prikriveno oglašavanje; plasman proizvoda; korištenje marke u programskim sadržajima; plasman marke

Hrčak ID: 104092

URI
https://hrcak.srce.hr/104092

[engleski]

Posjeta: 2.073 *