Skoči na glavni sadržaj

Sažetak sa skupa

ZNAČENJE KLJUČNIH KOMPETENCIJA ZA ANDRAGOŠKOG DJELATNIKA

Igor Njegovan orcid id orcid.org/0000-0001-5160-7695 ; Pučko otvoreno učilište Zagreb



Sažetak

Pritisnuti racionalizacijama na svim poljima, obrazovne programe svi žele svesti samo na «što kraće i što brže» ističući samo strukovne kompetencije te zaboravljajući (ili podrazumijevajući) ključne kompetencije. Glavni se procijep upravo stvara zbog nedostatnih ključnih kompetencija. Dok kao andragozi prepoznajemo potrebe poslodavaca istaknute u raznim studijama tržišta rada koje se svode na četiri skupine; informatika, strani jezici, poduzetništvo i meke vještine, iste te kompetencije ne stječu sami andragoški djelatnici. Budući da je velika većina programa obrazovanja odraslih iz područja strukovnog obrazovanja, u prvi se red stavlja struka. Postavljaju se pitanja - jesu li ti predavači «pismeni» na materinskom i stranom jeziku te informatički, imaju li oni sami poduzetnički i inovativni način razmišljanja te potiču li ga, znaju li uspostaviti atmosferu timskog rada, uspostavljaju li kvalitetnu komunikaciju u skupini i slično. Odgovori daju jasan pokazatelj kako u obrazovanju andragoških djelatnika nije potrebno pozornost usmjeriti samo na stručne kompetencije rada s odraslim polaznicima, nego je potrebno podići razinu ključnih kompetencija. Naravno, uzimajući u obzir logiku prihvaćanja, provjere i certifikacije postojećih znanja i vještina, potrebno je sastavit jasan katalog potrebnih ključnih kompetencija, njihovu razinu i način provjere, koji bi trebao biti što više međunarodno usporediv. Obrazovanje treba provesti, za ono što andragozima nedostaje, u obliku modulariziranih radionica ili uključivanja u redovite obrazovne skupine (tečajevi stranih jezika), a na temelju objektivne evaluacije dosadašnjih znanja i vještina. Predlaže se u okviru projekta financiranog iz EU izvora, namijenjena jačanju kapaciteta sustava obrazovanja odraslih, obrazovanje andragoga u području ključnih kompetencija postaviti kao jedan od prioriteta.

Ključne riječi

Andragoški djelatnici; ključne kompetencije

Hrčak ID:

104275

URI

https://hrcak.srce.hr/104275

Datum izdavanja:

12.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 887 *