hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

DVIJE FAZE OBRAZOVNE POLITIKE U HRVATSKOJ NAKON 1990. GODINE

Tihomir Žiljak   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0895-5157 ; Pučko otvoreno učilište Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (283 KB) str. 7-23 preuzimanja: 1.943* citiraj
APA 6th Edition
Žiljak, T. (2013). DVIJE FAZE OBRAZOVNE POLITIKE U HRVATSKOJ NAKON 1990. GODINE. Andragoški glasnik, 17 (1. (30)), 7-23. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/104939
MLA 8th Edition
Žiljak, Tihomir. "DVIJE FAZE OBRAZOVNE POLITIKE U HRVATSKOJ NAKON 1990. GODINE." Andragoški glasnik, vol. 17, br. 1. (30), 2013, str. 7-23. https://hrcak.srce.hr/104939. Citirano 19.11.2019.
Chicago 17th Edition
Žiljak, Tihomir. "DVIJE FAZE OBRAZOVNE POLITIKE U HRVATSKOJ NAKON 1990. GODINE." Andragoški glasnik 17, br. 1. (30) (2013): 7-23. https://hrcak.srce.hr/104939
Harvard
Žiljak, T. (2013). 'DVIJE FAZE OBRAZOVNE POLITIKE U HRVATSKOJ NAKON 1990. GODINE', Andragoški glasnik, 17(1. (30)), str. 7-23. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/104939 (Datum pristupa: 19.11.2019.)
Vancouver
Žiljak T. DVIJE FAZE OBRAZOVNE POLITIKE U HRVATSKOJ NAKON 1990. GODINE. Andragoški glasnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 19.11.2019.];17(1. (30)):7-23. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104939
IEEE
T. Žiljak, "DVIJE FAZE OBRAZOVNE POLITIKE U HRVATSKOJ NAKON 1990. GODINE", Andragoški glasnik, vol.17, br. 1. (30), str. 7-23, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104939. [Citirano: 19.11.2019.]

Sažetak
Autor opisuje faze obrazovnih politika u Republici Hrvatskoj nakon
1990. godine. Dva desetljeća dijeli u dvije osnovne faze: (1) fazu razgradnje naslijeđenog sustava i nesustavnih promjena u 1990-tim godina te (2) fazu rasprava, izrade i implementacije strategije u procesu europeizacije nakon 2000-te godine. Kriterije razlikovanja faza temelji na Howlettovim elementima uspješnosti javnih politika (programi, procesi politika i političke okolnosti).
U svakoj fazi analiziraju se osnovne političke okolnosti, programski
ciljevi, akteri, instrumenti te načini implementacije određenih politika.
Autor zaključuje da se paralelno mijenjaju ciljevi na europskoj razini i ciljevi hrvatskeo brazovne politike te se događa dvostruku prijelom. U europskoj obrazovnoj politici se događa ulazak obrazovanja u središte političkog interesa uz prioritet izgradnje društva znanja cjeloživotnim učenjem. U Hrvatskoj se obrazovni prostor, koji je ispražnjen od socijalističkog sustava vrijednosti i ciljeva, ispunjava novim europskim ciljevima i modelima. Autor zaključuje
da su na djelu dva oblika djelovanja u procesu europeizacije: mijenjanje pod pritiskom politike uvjetovanja i transnacionalnih poticaja i pretpristupnih programa te, drugi oblik, nastojanje da se djeluje prikladno (europski i moderno) uz učinke socijalizacije, imitiranje, korištenje tuđih iskustava.

Ključne riječi
Obrazovna politika; Hrvatska; europeizacija; promjene

Hrčak ID: 104939

URI
https://hrcak.srce.hr/104939

[engleski]

Posjeta: 2.694 *