hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju

Senka Gazibara   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6715-6507 ; Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 375-389 preuzimanja: 287* citiraj
APA 6th Edition
Gazibara, S. (2013). Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju. Školski vjesnik, 62 (2-3), 375-389. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/105358
MLA 8th Edition
Gazibara, Senka. "Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju." Školski vjesnik, vol. 62, br. 2-3, 2013, str. 375-389. https://hrcak.srce.hr/105358. Citirano 20.10.2021.
Chicago 17th Edition
Gazibara, Senka. "Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju." Školski vjesnik 62, br. 2-3 (2013): 375-389. https://hrcak.srce.hr/105358
Harvard
Gazibara, S. (2013). 'Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju', Školski vjesnik, 62(2-3), str. 375-389. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/105358 (Datum pristupa: 20.10.2021.)
Vancouver
Gazibara S. Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju. Školski vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 20.10.2021.];62(2-3):375-389. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105358
IEEE
S. Gazibara, "Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju", Školski vjesnik, vol.62, br. 2-3, str. 375-389, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105358. [Citirano: 20.10.2021.]

Sažetak
U radu se holističkim i pedagoškim pristupom analizira aktivno učenje kao put prema uspješnom odgoju i obrazovanju. U današnjem društvu promjena i iznimno brze akumulacije znanja aktivno je učenje u odgojno-obrazovnim ustanovama imperativ za razvoj samostalnih, kreativnih, slobodnih, uspješnih pojedinaca i odgovornih građana. Naglašava se samoodređenje, samorad, samoorganizacija i samoupravljanje koje potiče modele aktivnog učenja, kao konstruktivistički model učenja i nastava usmjerena na djelovanje (integrativno učenje), učenje usmjereno na učenika, cjelovito učenje, iskustveno i suradničko učenje. Naime, kvalitetne i uspješne promjene u odgoju i obrazovanju, smatraju brojni znanstvenici (Bruner, 2000.; Stoll i Fink, 2000.; Hentig, 2007.), moguće je postići promjenom kulture učenja uvažavajući cjelovitost i integrativnost ljudskog bića, osobito u kontekstu cjeloživotnog obrazovanja koje integrira sve tri domene učenja: kognitivnu, afektivnu i psihomotoričku te različite stilove, strategije, metode i postupke učenja. Na taj način do punog izražaja dolaze spoznajni, doživljajni i djelatni interesi učenja, odnosno, uvažava se činjenica da čovjek uči, razmišlja, osjeća i djeluje na različite načine. A upravo se aktivnim učenjem u suvremenoj školi potiče trajno razvijanje znanja, vještina i sposobnosti (kompetencije) učenika.

Ključne riječi
aktivno učenje; cjelovito učenje; holistički i pedagoški pristup; integrativno učenje; usmjerenost na učenika

Hrčak ID: 105358

URI
https://hrcak.srce.hr/105358

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 2.498 *