hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole

Hrvoje Grofelnik ; Gimnazija Andrije Mohorovičića Rijeka, Frana Kurelca 1, HR-51000 Rijeka
Igor Pap ; Prva riječka hrvatska gimnazija, Frana Kurelca 1, HR-51000 Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (12 MB) str. 86-102 preuzimanja: 507* citiraj
APA 6th Edition
Grofelnik, H. i Pap, I. (2013). Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole. Kartografija i geoinformacije, 12 (19), 86-102. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/106489
MLA 8th Edition
Grofelnik, Hrvoje i Igor Pap. "Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole." Kartografija i geoinformacije, vol. 12, br. 19, 2013, str. 86-102. https://hrcak.srce.hr/106489. Citirano 28.01.2021.
Chicago 17th Edition
Grofelnik, Hrvoje i Igor Pap. "Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole." Kartografija i geoinformacije 12, br. 19 (2013): 86-102. https://hrcak.srce.hr/106489
Harvard
Grofelnik, H., i Pap, I. (2013). 'Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole', Kartografija i geoinformacije, 12(19), str. 86-102. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/106489 (Datum pristupa: 28.01.2021.)
Vancouver
Grofelnik H, Pap I. Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole. Kartografija i geoinformacije [Internet]. 2013 [pristupljeno 28.01.2021.];12(19):86-102. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/106489
IEEE
H. Grofelnik i I. Pap, "Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole", Kartografija i geoinformacije, vol.12, br. 19, str. 86-102, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/106489. [Citirano: 28.01.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (12 MB) str. 86-102 preuzimanja: 197* citiraj
APA 6th Edition
Grofelnik, H. i Pap, I. (2013). Mastery of Long-Term Cartographic Knowledge and Skills of New Entry Secondary Level Pupils. Kartografija i geoinformacije, 12 (19), 86-102. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/106489
MLA 8th Edition
Grofelnik, Hrvoje i Igor Pap. "Mastery of Long-Term Cartographic Knowledge and Skills of New Entry Secondary Level Pupils." Kartografija i geoinformacije, vol. 12, br. 19, 2013, str. 86-102. https://hrcak.srce.hr/106489. Citirano 28.01.2021.
Chicago 17th Edition
Grofelnik, Hrvoje i Igor Pap. "Mastery of Long-Term Cartographic Knowledge and Skills of New Entry Secondary Level Pupils." Kartografija i geoinformacije 12, br. 19 (2013): 86-102. https://hrcak.srce.hr/106489
Harvard
Grofelnik, H., i Pap, I. (2013). 'Mastery of Long-Term Cartographic Knowledge and Skills of New Entry Secondary Level Pupils', Kartografija i geoinformacije, 12(19), str. 86-102. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/106489 (Datum pristupa: 28.01.2021.)
Vancouver
Grofelnik H, Pap I. Mastery of Long-Term Cartographic Knowledge and Skills of New Entry Secondary Level Pupils. Kartografija i geoinformacije [Internet]. 2013 [pristupljeno 28.01.2021.];12(19):86-102. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/106489
IEEE
H. Grofelnik i I. Pap, "Mastery of Long-Term Cartographic Knowledge and Skills of New Entry Secondary Level Pupils", Kartografija i geoinformacije, vol.12, br. 19, str. 86-102, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/106489. [Citirano: 28.01.2021.]

Sažetak
U radu je prikazano istraživanje inicijalnog vrednovanja učeničkih znanja i vještina iz kartografije na početku gimnazijskog obrazovanja. Cilj istraživanja bio je parcijalno utvrđivanje trajnih kartografskih znanja i vještina nakon osnovnoškolske razine obrazovanja. Osnovna hipoteza rada koja je provjeravana provedbom istraživanja proizlazi iz višegodišnjeg iskustva u praktičnom radu autora te glasi da je razina znanja i vještina učenika na početku gimnazijskog obrazovanja iz područja kartografije nedovoljna i otežava normalnu dinamiku savladavanja nastavnih sadržaja iz područja kartografije. U analizi rezultata istraživanja sumativno je utvrđena razina ovladanosti osnovnim kartografskim znanjima i vještinama. Diferencijalno su uspoređena postignuća razrednih odjela po smjerovima međusobno, provedena je kvantitativna analiza rezultata prema područjima testiranih znanja i vještina te pojedinačno po izdvojenim ispitnim zadacima. Osnovni rezultati testiranja načelno su potvrdili početne hipoteze autora te su pokazali zamjetne razlike u međusobno izdvojenim i uspoređivanim školama i smjerovima. Prosječna točnost riješenosti testa svih testiranih učenika iznosi 31,6%. Riješenost zadataka kojima su se provjeravala znanja iz kartografije iznosi 66,0%, dok udio točno riješenih zadataka iz područja kartografskih vještina iznosi 25,2%. Nužno je napomenuti da je obuhvat znanja i vještina testiranih u istraživanju bio vrlo uzak u odnosu na ukupnost geografskih sadržaja iz Nastavnog plana i programa geografije za osnovnu školu.

Ključne riječi
kartografija; znanja; vještine; gimnazija; osnovna škola

Hrčak ID: 106489

URI
https://hrcak.srce.hr/106489

[engleski]

Posjeta: 1.023 *