APA 6th Edition Zanki, J. (2012). Sarkofag Ivane Orleanske - "kult Djevice" u suvremenoj umjetnosti. Ethnologica Dalmatica, (19), 71-84. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/107522
MLA 8th Edition Zanki, Josip. "Sarkofag Ivane Orleanske - "kult Djevice" u suvremenoj umjetnosti." Ethnologica Dalmatica, vol. , br. 19, 2012, str. 71-84. https://hrcak.srce.hr/107522. Citirano 13.04.2021.
Chicago 17th Edition Zanki, Josip. "Sarkofag Ivane Orleanske - "kult Djevice" u suvremenoj umjetnosti." Ethnologica Dalmatica , br. 19 (2012): 71-84. https://hrcak.srce.hr/107522
Harvard Zanki, J. (2012). 'Sarkofag Ivane Orleanske - "kult Djevice" u suvremenoj umjetnosti', Ethnologica Dalmatica, (19), str. 71-84. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/107522 (Datum pristupa: 13.04.2021.)
Vancouver Zanki J. Sarkofag Ivane Orleanske - "kult Djevice" u suvremenoj umjetnosti. Ethnologica Dalmatica [Internet]. 2012 [pristupljeno 13.04.2021.];(19):71-84. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/107522
IEEE J. Zanki, "Sarkofag Ivane Orleanske - "kult Djevice" u suvremenoj umjetnosti", Ethnologica Dalmatica, vol., br. 19, str. 71-84, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/107522. [Citirano: 13.04.2021.]
Sažetak Cilj je ovog rada prikazati i analizirati djela suvremene umjetnosti koja se referiraju na tri arhetipska lika - simbola djevice, majke i bludnice. Autorice Vera Mukhina, Cindy Sherman i Marina Abramović propituju odnos između kreatora i predmeta umjetničkog djela, kroz odnos mita, tradicije, ideologije i rodnih uvjetovanosti. Autori Tomislav Buntak, Vladimir Dodig Trokut i Ivan Folić u svom radu polaze od idealizirane slike spolnosti i žene izgrađujući ga kroz različite vjerske, tradicijske ili popularno kulturne matrice. Na ovim se primjerima analizira princip transformacije u suvremenoj umjetnosti kao i odnos između svetog i profanog u različitim društvima, kulturama, ideologijama i represivnim sustavima.