Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ DEMOGRAFSKIH I SOCIO-PSIHOLOŠKIH ČIMBENIKA NA POTROŠAČKE ETNOCENTRIČNE TENDENCIJE U HRVATSKOJ

Matea Matić


Puni tekst: engleski pdf 381 Kb

str. 1-14

preuzimanja: 2.865

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada utvrditi povezanost demografskih, socio-psiholoških čimbenika i etnocentričnih
tendencija u hrvatskih potrošača, a koji će doprinijeti konceptualizaciji potrošačkog
etnocentričnog profila u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku od 1000
ispitanika na području Republike Hrvatske. Podaci prikupljeni anketnim istraživanjem analizirani
su multivarijatnom statističkom metodom kao što je faktorska analiza te analizom varijance
(ANOVA). Rezultati istraživanja su ukazali Uzroci i djelovanja potrošačkog etnocentrizma
mogu biti psihološke, osobne naravi u korelaciji definiranom strukturom socijalnog i društvenog
okruženja. Međutim, navedeni uzroci ne mogu se u potpunosti identificirati, ali se, ovisno o zemlji,
kulturi, vrijednostima, običajima i obrascima ponašanja potrošača mogu pretpostaviti. Stoga,
etnocentrične sklonosti kod potrošača ne razvijaju u izolaciji, nego su dio skupa socio-psiholoških,
gospodarskih, političkih i demografskih utjecaja. Analiza rezultata je ukazala da će potrošač
koji izražava jače etnocentrične tendencije biti osoba starije životne dobi, s niskim stupnjem
obrazovanja i niskim prihodima, visoko religiozan i nezadovoljan životom u Hrvatskoj, neovisno
o spolu ispitanika.

Ključne riječi

Potrošač; Potrošački etnocentrizam; Demografski čimbenici; Socio-psihološki čimbenici; Cetscale; Etnocentrične tendencije; Etnocentrični profil potrošača; Hrvatska

Hrčak ID:

109109

URI

https://hrcak.srce.hr/109109

Datum izdavanja:

1.10.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.029 *