hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

DOPRINOSI MARKETINGA RAZVOJU POMORSKIH KRSTARENJA U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA

Doris Peručić

Puni tekst: hrvatski, pdf (306 KB) str. 151-172 preuzimanja: 1.568* citiraj
APA 6th Edition
Peručić, D. (2006). DOPRINOSI MARKETINGA RAZVOJU POMORSKIH KRSTARENJA U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA. Ekonomska misao i praksa, (2), 151-172. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/10675
MLA 8th Edition
Peručić, Doris. "DOPRINOSI MARKETINGA RAZVOJU POMORSKIH KRSTARENJA U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA." Ekonomska misao i praksa, vol. , br. 2, 2006, str. 151-172. https://hrcak.srce.hr/10675. Citirano 18.05.2021.
Chicago 17th Edition
Peručić, Doris. "DOPRINOSI MARKETINGA RAZVOJU POMORSKIH KRSTARENJA U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA." Ekonomska misao i praksa , br. 2 (2006): 151-172. https://hrcak.srce.hr/10675
Harvard
Peručić, D. (2006). 'DOPRINOSI MARKETINGA RAZVOJU POMORSKIH KRSTARENJA U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA', Ekonomska misao i praksa, (2), str. 151-172. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/10675 (Datum pristupa: 18.05.2021.)
Vancouver
Peručić D. DOPRINOSI MARKETINGA RAZVOJU POMORSKIH KRSTARENJA U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA. Ekonomska misao i praksa [Internet]. 2006 [pristupljeno 18.05.2021.];(2):151-172. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/10675
IEEE
D. Peručić, "DOPRINOSI MARKETINGA RAZVOJU POMORSKIH KRSTARENJA U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA", Ekonomska misao i praksa, vol., br. 2, str. 151-172, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/10675. [Citirano: 18.05.2021.]

Sažetak
U radu se istražuje uloga i značaj marketing strategija brodarskih kompanija u razvoju modernih pomorskih krstarenja na sjevernoameričkom tržištu u drugoj polovici 20. stolječa. Kretanja na tom tržištu bitno su utjecala na svjetsko tržište pomorskih krstarenja. Moderna pomorska krstarenja razvijaju se krajem 60-ih godina, dok se osobito dinamičan rast potražnje bilježi od 80-ih godina. Zahvaljujući dobro oblikovanoj i djelotvornoj marketinškoj strategiji brodarskih kompanija, sredinom 70-ih godina došlo je do transformacije pomorskog krstarenja od proizvoda namijenjenoga uglavnom putnicima visoke platežne moći i starije životne dobi, za koje je brod bio plovni objekt što im omogućuje plovidbu u luksuznom ambijentu i posjet novim i zanimljivim krajevima i lukama - do proizvoda namijenjenoga svim potrošačima koji odlaze na krstarenje radi odmora i zabave na brodu. Tako je brod prestao biti način prijevoza i postao je ploveći hotel - destinacija, a krstarenje turistički proizvod koji nudi odmor i zabavu, uz mnoštvo različitih sadržaja. Tijekom godina brodarske kompanije uspješno su prilagođavale ponudu krstarenja zahtjevima postojećih i novih segmenata potrošača. S promjenom marketinških strategija došlo je i do promjene strukture putnika - sve su zastupljeniji oni mlađe životne dobi, s manjim godišnjim prihodima, a rast potražnje poticao je brodare da grade nove i sve veće brodove. Prosječni godišnji rast broja putnika na krstarenjima u razdoblju 1980. - 2000. godine iznosio je 8%. U usporedbi s međunarodnim turizmom, svjetsko tržište pomorskih krstarenja ostvarilo je najveći rast.

Ključne riječi
pomorska krstarenja; sjevernoameričko tržište; brodarske kompanije; marketinške strategije

Hrčak ID: 10675

URI
https://hrcak.srce.hr/10675

Posjeta: 2.153 *