hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Formacija župnih kateheta u Školi za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza i kritički osvrt

Stanislav Šota   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6979-4406 ; Nadbiskupija đakovačko-osječka, Đakovo, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (354 KB) str. 431-455 preuzimanja: 330* citiraj
APA 6th Edition
Šota, S. (2013). Formacija župnih kateheta u Školi za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza i kritički osvrt. Diacovensia, 21 (3), 431-455. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111475
MLA 8th Edition
Šota, Stanislav. "Formacija župnih kateheta u Školi za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza i kritički osvrt." Diacovensia, vol. 21, br. 3, 2013, str. 431-455. https://hrcak.srce.hr/111475. Citirano 17.10.2021.
Chicago 17th Edition
Šota, Stanislav. "Formacija župnih kateheta u Školi za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza i kritički osvrt." Diacovensia 21, br. 3 (2013): 431-455. https://hrcak.srce.hr/111475
Harvard
Šota, S. (2013). 'Formacija župnih kateheta u Školi za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza i kritički osvrt', Diacovensia, 21(3), str. 431-455. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111475 (Datum pristupa: 17.10.2021.)
Vancouver
Šota S. Formacija župnih kateheta u Školi za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza i kritički osvrt. Diacovensia [Internet]. 2013 [pristupljeno 17.10.2021.];21(3):431-455. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111475
IEEE
S. Šota, "Formacija župnih kateheta u Školi za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza i kritički osvrt", Diacovensia, vol.21, br. 3, str. 431-455, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111475. [Citirano: 17.10.2021.]

Sažetak
Škola za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji pokrenuta je 2004. godine. Školovanje u njoj traje dvije godine. Cilj je Škole pružiti početnu i temeljnu teološko-pastoralno-katehetsku i duhovnu formaciju vjernicima laicima, volonterskim župnim suradnicima koje na formaciju potiče i šalje župna zajednica.
Od ukupno 207 polaznika, koji su završili Školu, 60% uključeno je aktivno u pastoralno katehetsko djelovanje u župi. Neangažiranih 40% ukazuje na potrebu sustavnije i kvalitetnije permanentne pedagoško-katehetske i eklezijalno-duhovne brige prije i nakon završetka Škole. Dio polaznika nije angažiran u onim područjima za koja se pripremao tijekom školovanja.
Motivi pohađanja Škole intrinzični su. Od 84 ispitanika njih 67 u potpunosti, a 13 djelomično, dakle 80 ispitanika Školu je upisalo kako bi produbilo i više upoznalo vjeru. Shvaćanje i doživljavanje Škole kao jednog od oblika kateheze odraslih ukazuje kako je Crkva đakovačko-osječka prepoznala želju mnogih odraslih vjernika za produbljivanjem vlastite vjere.
Sa župnikom – prvim katehetom u župnoj zajednici - izvrsno surađuje 52,4% ispitanika. S vjeroučiteljima izvrsno surađuje 18,5%. Kvalitetu Škole ispitanici su ocijenili vrlo visokom ocjenom M=4,83, a predavače u Školi ocjenom M=4,76. Zadovoljstvo Školom pokazuje kako Škola stvara kod polaznika prepoznatljivu kršćanku fizionomiju. Ona nije samo usvajanje vjerskih sadržaja, nego stvara novi mentalitet i trajni stil življenja vjere, sposobnost življenja života u vjeri, stvara teološko-egzistencijalnu jasnoću i volju za prenošenjem iskustva vjere.
U 70,4% ispitanika nedovoljna pripremljenost u katehiziranju stvara veliku poteškoću, nedostatak osobnoga vremena uzrok je nekvalitetne priprave u 60,8 % ispitanika. Nedovoljan broj župnih suradnika u župnim zajednicama poteškoćom smatra 58,9%. Poteškoću nerazumijevanja okoline i obitelji osjeća 43% ispitanika.
Prema istraživanju identitet župnoga katehete čini: duhovna i vjernička vjerodostojnost (moralna dimenzija), suradnja, komunikacija i javno svjedočenje u društvu (svjedočka dimenzija), teološko-katehetska formacija i kompetentnosti (teološko-pedagoška dimenzija), redovita i sustavna angažiranost u župi (eklezijalno-pastoralno-katehetska dimenzija).
Škola za župne suradnike kvalitetan je i moderan evangelizacijski pastoralno-katehetski model. Istraživanje ukazuje na nužnu prementalizaciju svećenika, vjeroučitelja župnih kateheta, posebice kada se radi o suradnji i o timskom radu.

Ključne riječi
škola za župne suradnike; suradnik/animator župne kateheze; župna kateheza; suradnja; poteškoće; identitet župnoga katehete

Hrčak ID: 111475

URI
https://hrcak.srce.hr/111475

[engleski]

Posjeta: 668 *