hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Upravljanje učenjem: konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata

Amela Mujagić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5496-0969 ; Pedagoški fakultet Univerziteta u Bihaću
Vesna Buško ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (735 KB) str. 157-174 preuzimanja: 1.361* citiraj
APA 6th Edition
Mujagić, A. i Buško, V. (2012). Upravljanje učenjem: konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata. Suvremena psihologija, 15 (2), 157-174. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111592
MLA 8th Edition
Mujagić, Amela i Vesna Buško. "Upravljanje učenjem: konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata." Suvremena psihologija, vol. 15, br. 2, 2012, str. 157-174. https://hrcak.srce.hr/111592. Citirano 29.07.2021.
Chicago 17th Edition
Mujagić, Amela i Vesna Buško. "Upravljanje učenjem: konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata." Suvremena psihologija 15, br. 2 (2012): 157-174. https://hrcak.srce.hr/111592
Harvard
Mujagić, A., i Buško, V. (2012). 'Upravljanje učenjem: konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata', Suvremena psihologija, 15(2), str. 157-174. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111592 (Datum pristupa: 29.07.2021.)
Vancouver
Mujagić A, Buško V. Upravljanje učenjem: konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata. Suvremena psihologija [Internet]. 2012 [pristupljeno 29.07.2021.];15(2):157-174. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111592
IEEE
A. Mujagić i V. Buško, "Upravljanje učenjem: konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata", Suvremena psihologija, vol.15, br. 2, str. 157-174, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111592. [Citirano: 29.07.2021.]

Sažetak
Polazeći od Pintricheva modela samoreguliranog učenja, kao jednog od najistaknutijih i u istraživanjima najzastupljenijih socio-kognitivnih modela, ovaj se rad bavi pitanjem dimenzionalnosti konstrukta samoreguliranog učenja. Temeljeći se na teorijskim pretpostavkama spomenutoga modela, te nalazima dosadašnjih istraživanja u području, formulirana su dva hipotetička modela strukture samoregulacije učenja. Prvi model pretpostavlja postojanje strategija samoregulacije kognicije, motivacije i ponašanja, kao zasebnih, ali povezanih oblika aktivnosti pri učenju, dok drugi pretpostavlja
zajednički izvor varijabiliteta svih strategija samoregulacije koji je definiran kao opći mehanizam samoregulacije pri učenju. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 218 studenata prve godine Pedagoškog fakulteta u Bihaću. Podaci o relevantnim varijablama istraživanja prikupljeni su pomoću dva instrumenta: LIST (za
strategije samoregulacije kognicije i ponašanja) i SSRM (za strategije samoregulacije motivacije), a teorijski pretpostavljena struktura samoregulacije učenja testirana je konfirmatornim faktorsko-analitičkim postupcima. Uz određene prilagodbe, rezultati
uglavnom potvrđuju polazne pretpostavke u osnovi prvoga modela kojim je predviđena trodimenzionalna struktura samoregulacije učenja.

Ključne riječi
samoregulacija učenja; strategije samoregulacije; studenti

Hrčak ID: 111592

URI
https://hrcak.srce.hr/111592

[engleski]

Posjeta: 2.037 *