hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere

Inja Jugo ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za romanistiku, Zagreb, Hrvatska
Katja Radoš-Perković ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za romanistiku, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (96 KB) str. 13-26 preuzimanja: 204* citiraj
APA 6th Edition
Jugo, I. i Radoš-Perković, K. (2013). Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere. Arti musices, 44 (1), 13-26. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111869
MLA 8th Edition
Jugo, Inja i Katja Radoš-Perković. "Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere." Arti musices, vol. 44, br. 1, 2013, str. 13-26. https://hrcak.srce.hr/111869. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Jugo, Inja i Katja Radoš-Perković. "Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere." Arti musices 44, br. 1 (2013): 13-26. https://hrcak.srce.hr/111869
Harvard
Jugo, I., i Radoš-Perković, K. (2013). 'Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere', Arti musices, 44(1), str. 13-26. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111869 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Jugo I, Radoš-Perković K. Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere. Arti musices [Internet]. 2013 [pristupljeno 09.12.2019.];44(1):13-26. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111869
IEEE
I. Jugo i K. Radoš-Perković, "Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere", Arti musices, vol.44, br. 1, str. 13-26, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111869. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Članak proučava ulogu dviju junakinja Rossinijevih opera u užem kontekstu libreta i širem kontekstu društveno-političkih implikacija u vremenu kada su djela premijerno bila izvedena. Analizira se lik Isabelle iz opere Talijanka u Alžiru (L’italiana in Algeri, 1813), na libreto Angela Anellija, i lik Angeline iz opere Pepeljuga ili trijumf dobrote (Cenerentola, ovvero la bontà in trionfo, 1817), na libreto Jacopa Ferrettija. Obje opere pripadaju kategoriji buffe, ali Talijanka se ubraja u podžanr egzotične opere, dok Pepeljuga pripada podžanru sentimentalne komedije. Odabrane su upravo spomenute junakinje zato što se obje suprotstavljaju nekom autoritetu ili konvenciji, koristeći, međutim, suprotne metode, u članku definirane kao ekstrovertirani i introvertirani otpor. Osim antitetičnoga pristupa u borbi za vlastite ciljeve, uočeno je i da su djela oprečna i s aspekta makrostrukture, utoliko što Talijanka u znatno većoj mjeri podržava elemente fantastike i bajke, dok je Pepeljuga, derivirana iz opće poznate bajke, posve lišena svih takvih elemenata. Djelovanje junakinja, bilo u bajkovitoneodređenom kontekstu Alžira ili realističnom kontekstu okolice Napulja, osim individualne slobode promiče i druπtveno-političke slobode koje će zastupati Risorgimento, preporodni pokret za ujedinjenje Italije. Operno-politički aktivizam nije novost u talijanskom romantizmu, ali u ovim je primjerima značajan jer nije istovremen već anticipira revolucionarna zbivanja.

Ključne riječi
Gioacchino Rossini; ženski likovi; Pepeljuga; Talijanka u Alžiru

Hrčak ID: 111869

URI
https://hrcak.srce.hr/111869

[engleski]

Posjeta: 455 *