hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Prilog širenju teorijske domene u povijesnom prostoru povijesti umjetnosti

Nataša Lah ; Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (216 KB) str. 243-254 preuzimanja: 716* citiraj
APA 6th Edition
Lah, N. (2013). Prilog širenju teorijske domene u povijesnom prostoru povijesti umjetnosti. Ars Adriatica, (3), 243-254. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/112392
MLA 8th Edition
Lah, Nataša. "Prilog širenju teorijske domene u povijesnom prostoru povijesti umjetnosti." Ars Adriatica, vol. , br. 3, 2013, str. 243-254. https://hrcak.srce.hr/112392. Citirano 15.07.2020.
Chicago 17th Edition
Lah, Nataša. "Prilog širenju teorijske domene u povijesnom prostoru povijesti umjetnosti." Ars Adriatica , br. 3 (2013): 243-254. https://hrcak.srce.hr/112392
Harvard
Lah, N. (2013). 'Prilog širenju teorijske domene u povijesnom prostoru povijesti umjetnosti', Ars Adriatica, (3), str. 243-254. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/112392 (Datum pristupa: 15.07.2020.)
Vancouver
Lah N. Prilog širenju teorijske domene u povijesnom prostoru povijesti umjetnosti. Ars Adriatica [Internet]. 2013 [pristupljeno 15.07.2020.];(3):243-254. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112392
IEEE
N. Lah, "Prilog širenju teorijske domene u povijesnom prostoru povijesti umjetnosti", Ars Adriatica, vol., br. 3, str. 243-254, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112392. [Citirano: 15.07.2020.]

Sažetak
U europskoj kulturnoj tradiciji druge polovine IX. stoljeća, svojim je jasno definiranim predmetnim, prostornim i vremenskim granicama istraživanja zadan okvir discipline povijesti umjetnosti. Međutim, tada se postuliran znanstveni obrazac nije više mogao primijeniti na proučavanje i vrednovanje mnogih umjetničkih praksi XX. stoljeća, temeljenih na istraživanju kulturâ kao diskurzivnih i ideoloških sistema. Zaokret interesa, usmjerio se od kronologijskog proučavanja razvoja umjetničkih stilova, škola i pokreta tijekom europske povijesti umjetnosti, prema kontekstualnom proučavanju istih sadržaja u prostorno vremenskim okvirima niza diskontinuiranih revolucija u nazorima na svijet. Potresnu promjenu unutar discipline izazvala je epohalna promjena paradigme, posrednim utjecajem na znanstvene procese, diktirajući što ćemo istraživati, koja ćemo pitanja postaviti i kako ih strukturirati, te kako ćemo interpretirati rezultate istraživanja. Nevolje s primjenom tradicionalne znanstvene aparature na nove predloške, preslikale su se i na polje estetike koju je dijelom zamijenila interdisciplinarno shvaćena teorija umjetnosti. Naš se interes u tom kontekstu usmjerio na razumijevanje teorijskog područja koje se definira kao povijest povijesti umjetnosti, opisujući put jedne znanosti, u istoimenoj knjizi Uda Kultermanna. Komparirajući sadržaj izabranog poglavlja iz Kultermannove knjige koji se odnosi na razdoblje antike, s analizama istog perioda od strane nekoliko istaknutih teoretičara umjetnosti, priklonili smo se argumentima potonjih koji su dali prednost sadržajnim normama baštinjenih spisa razlučujući time invarijantnu paradigmu vremena iz šture historiografske osnove.

Ključne riječi
teorijska povijest umjetnosti; povijest povijesti umjetnosti; povijest antičke teorije umjetnosti; paradigma; sadržajne norme; historiografski orijentiri

Hrčak ID: 112392

URI
https://hrcak.srce.hr/112392

[engleski]

Posjeta: 966 *