hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

MORAJU LI SE HRVATSKE AUTOCESTE DATI U KONCESIJU?

Mihaela Grubišić Šeba

Puni tekst: hrvatski, pdf (312 KB) str. 630-660 preuzimanja: 1.046* citiraj
APA 6th Edition
Grubišić Šeba, M. (2013). MORAJU LI SE HRVATSKE AUTOCESTE DATI U KONCESIJU?. Ekonomski pregled, 64 (6), 630-660. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113001
MLA 8th Edition
Grubišić Šeba, Mihaela. "MORAJU LI SE HRVATSKE AUTOCESTE DATI U KONCESIJU?." Ekonomski pregled, vol. 64, br. 6, 2013, str. 630-660. https://hrcak.srce.hr/113001. Citirano 10.08.2020.
Chicago 17th Edition
Grubišić Šeba, Mihaela. "MORAJU LI SE HRVATSKE AUTOCESTE DATI U KONCESIJU?." Ekonomski pregled 64, br. 6 (2013): 630-660. https://hrcak.srce.hr/113001
Harvard
Grubišić Šeba, M. (2013). 'MORAJU LI SE HRVATSKE AUTOCESTE DATI U KONCESIJU?', Ekonomski pregled, 64(6), str. 630-660. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113001 (Datum pristupa: 10.08.2020.)
Vancouver
Grubišić Šeba M. MORAJU LI SE HRVATSKE AUTOCESTE DATI U KONCESIJU?. Ekonomski pregled [Internet]. 2013 [pristupljeno 10.08.2020.];64(6):630-660. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113001
IEEE
M. Grubišić Šeba, "MORAJU LI SE HRVATSKE AUTOCESTE DATI U KONCESIJU?", Ekonomski pregled, vol.64, br. 6, str. 630-660, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113001. [Citirano: 10.08.2020.]

Sažetak
Krajem listopada 2013. godine javno je objavljena studija „Monetizacija javnog duga vezano uz društva HAC i ARZ“, na temelju koje je objavljen i međunarodni natječaj za odabir koncesionara hrvatskih autocesta na rok od 40-50 godina. Autocestama trenutno upravljaju poduzeća u 100% državnom vlasništvu: Hrvatske autoceste d.o.o. (HAC) i Autocesta Rijeka-Zagreb d.d. (ARZ). Krajem 2012. godine je radi restrukturiranja poslovanja spomenutih društava HAC osnovao društvo Hrvatske autoceste održavanje i naplata cestarine d.o.o. (HAC-ONC) sa zadatkom objedinjavanja sektora naplate cestarina i održavanja društava HAC i ARZ u koji bi se trebala prebaciti i većina njihovih zaposlenika. Odabrana opcija monetizacije javnog duga operatera hrvatskih autocesta putem koncesije propituje se u ovom radu, uspoređuje sa sličnim rješenjima u međunarodnoj praksi i sadašnjim scenarijem naplate cestarine i održavanja autocesta. Rezultati analize pokazuju da bi davanje završenih autocesta u koncesiju moglo polučiti isključivo kratkoročni do maksimalno srednjoročni povoljan učinak na Državni proračun, s dugoročno vrlo upitnim efektima. Zadržavanje autocesta pod upravljanjem hrvatskih koncesionara dugoročno je financijski održiva opcija, pod uvjetom refinanciranja prekomjernih dugova koji dospijevaju u kratkom i srednjem roku i kvalitetnog restrukturiranja hrvatskih operatera autocesta.

Ključne riječi
koncesija; naplata cestarine i održavanje autocesta; monetizacija javnog duga; proračunski učinak; Hrvatska

Hrčak ID: 113001

URI
https://hrcak.srce.hr/113001

[engleski]

Posjeta: 1.994 *