Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Škola u službi integralnog odgoja učenika

Lucila Zovak ; Đakovo, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 486 Kb

str. 20-34

preuzimanja: 295

citiraj


Sažetak

Članak se bavi odgojnom dimenzijom škole. Potreba za nadilaženjem školske formacije svedene samo na obrazovanje proizlazi iz analize školskih reformi u vrijeme komunizma.
U drugom dijelu se ističe da škola ne smije biti u funkciji ideološkog aparata, nego mora formirati izvan i iznad svake ideologije. Odgojni ideal joj mora biti čovjek, moralna i zrela osobnost, u svim dimenzijama svoje čovječnosti.
U trećem su dijelu predstavljene dvije različite interpretacije laičnosti škole: marksistička laicizacija škole te laičnost škole u demokratskom smislu. Marksistička laicizacija škole ima za posljedicu kriva tumačenja koja se u nas još mogu čuti: stoga se nastoji dati ispravno tumačenje laičnosti škole.
Cjelokupno promišljanje uloge i zadaća škole dovodi do zaključnog dijela u kojemu je moguće konstatirati da se i doprinos vjerskog odgoja odnosi upravo na formaciju osobnosti. Temeljna briga vjerskoga odgoja nije u opiranju ideologijama, nego u ulasku u dijalog s čovjekom, prihvaćajući i pomažući mu riješiti temeljna pitanja koja se odnose na smisao njegova života.

Ključne riječi

odgoj; obrazovanje; vrijednosti; ideologija; vjeronauk

Hrčak ID:

113851

URI

https://hrcak.srce.hr/113851

Datum izdavanja:

18.3.2004.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 979 *