hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Zimmermannova kritika poimanja religije u Kantovoj filozofiji

Ivan Kešina ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (175 KB) str. 21-40 preuzimanja: 647* citiraj
APA 6th Edition
Kešina, I. (2006). Zimmermannova kritika poimanja religije u Kantovoj filozofiji. Obnovljeni Život, 61 (1), 21-40. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/936
MLA 8th Edition
Kešina, Ivan. "Zimmermannova kritika poimanja religije u Kantovoj filozofiji." Obnovljeni Život, vol. 61, br. 1, 2006, str. 21-40. https://hrcak.srce.hr/936. Citirano 11.05.2021.
Chicago 17th Edition
Kešina, Ivan. "Zimmermannova kritika poimanja religije u Kantovoj filozofiji." Obnovljeni Život 61, br. 1 (2006): 21-40. https://hrcak.srce.hr/936
Harvard
Kešina, I. (2006). 'Zimmermannova kritika poimanja religije u Kantovoj filozofiji', Obnovljeni Život, 61(1), str. 21-40. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/936 (Datum pristupa: 11.05.2021.)
Vancouver
Kešina I. Zimmermannova kritika poimanja religije u Kantovoj filozofiji. Obnovljeni Život [Internet]. 2006 [pristupljeno 11.05.2021.];61(1):21-40. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/936
IEEE
I. Kešina, "Zimmermannova kritika poimanja religije u Kantovoj filozofiji", Obnovljeni Život, vol.61, br. 1, str. 21-40, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/936. [Citirano: 11.05.2021.]

Sažetak
U ovom radu autor analizira poimanje religije u filozofiji I. Kanta, koji je zatvorio svaki teoretski put do Boga, budući da, kako je smatrao, On ne može biti obuhvaćen mogućim iskustvom. S druge strane, pokušao je ljudskom umu otvoriti pristup k Bogu s praktično-moralne strane. Dakle ukinuo je znanje kako bi dobio mjesta za vjeru, smatrajući kako je dobro da tu tajnu ne možemo znati, nego samo vjerujemo da Bog jest. Na osnovu moralnoga reda izgrađuje se uvjerenje o Božjoj egzistenciji, a sigurnost o njoj nije više logička, nego moralna. Tako je moral temelj religije, a ne obratno.
S. Zimmermann kritizira Kantovu spoznajnu teoriju o nespoznatljivosti transubjektivnog svijeta, pa tako i Božje egzistencije. On smatra da je Kantov teizam, promatran teoretski, postao antimetafizičan. Po Kantovu etičkom teizmu Bog je samo vrhovni uvjet razumskoga moralnog reda. Istina u pitanju o Božjem biti (esse) ne ostaje ništa nego agnosticizam (modernizam), kojemu je Kant filozofski roditelj. Zimmermann kritizira i odbacuje Kantovo stajalište prema kojemu je religija subjektivna potreba čovjeka koja nestaje kada on postane sposoban i zreo za djelovanje iz čiste moralne dužnosti, tj. samo zato jer mu njegov um tako zapovijeda.

Hrčak ID: 936

URI
https://hrcak.srce.hr/936

[engleski]

Posjeta: 1.300 *